Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Beginner to wavesailor

• crash151

Medlem
    12 oktober, 2009 vid 21:59

Kolla totalvid.com dom har några stycken. Bla SAW #1 och #2
    Verkar inte funka på mac dock.

• rasmus_w

Medlem
    12 oktober, 2009 vid 22:21

Den siten var ju i sig ett alldeles utmärkt skäl att rösta på Piratpartiet.

• crash151

Medlem
    12 oktober, 2009 vid 22:41
    Rasmus_W;582975 wrote:
    Den siten var ju i sig ett alldeles utmärkt skäl att rösta på Piratpartiet.

Håller med… Filmer från 80talet typ, för $35. Trevlig rip off
    Men om man vill vara laglydig så.

• rasmus_w

Medlem
    13 oktober, 2009 vid 09:12
    crash151;582976 wrote:
    Håller med… Filmer från 80talet typ, för $35. Trevlig rip off
    Men om man vill vara laglydig så.

Priset är en sak, men det är DRM:at så man kan se filmerna på sin PC om man kör Windows, men inte om man har Mac, eller om man kör Linux. Tanka över filmen till sin popcorn hour är såklart bara att glömma. Ska jag pröjsa $35 så vill jag kunna välja hur jag tittar på filmen.

• mahi

Medlem
    13 oktober, 2009 vid 20:52
    Rasmus_W;583023 wrote:
    Priset är en sak, men det är DRM:at så man kan se filmerna på sin PC om man kör Windows, men inte om man har Mac, eller om man kör Linux. Tanka över filmen till sin popcorn hour är såklart bara att glömma. Ska jag pröjsa $35 så vill jag kunna välja hur jag tittar på filmen.

Och på annat än datanördiska betyder det, vad?

• rasmus_w

Medlem
    13 oktober, 2009 vid 22:02

Att du kan se filmen på din dator, men bara om du råkar ha rätt sorts dator. Har du fel sorts dator eller en av de här nya skojiga sakerna (TvIx, Popcorn Hour etc) med inbyggd hårddisk att lägga filmer på och som man kopplar till teven så kan man fetglömma att det kommer funka. Filmen kommer inte heller gå att visa i displayen på din mobil. Trots att du betalt $35 för den.

• gifvars

Medlem
    14 oktober, 2009 vid 05:47

Tjena.
    Lite osäker på var diskussionen tagit vägen i den här tråden men tänkte passa på att tipsa om MacTheRipper för att flytta discvideo till mac-hårddisken och sedan dvdconverter (från 4Media?) för att anpassa mpeg2 till mpeg4 och allsköns codecs. Jag har lyckats med de flesta av mina köpta dvd’er.
    Men det kanske inte det som är ditt problem Rasmus?

Mvh,
    -JG

• rasmus_w

Medlem
    14 oktober, 2009 vid 08:13

Nej, jag har inga problem med att rippa eller att suga hem filmer från piratbukten. Det jag har problem med är att filmer man köper över nätet måste rippas (det är faktiskt olagligt att forcera kopieringsspärrar) för att vara användbara. Har jag köpt och laddat ner en film på nätet så vill jag att den ska vara färdig att titta på oavsett vad jag har för spelare. Speciellt om det kostar nästan 400 spänn.

• nachoman

Medlem
    14 oktober, 2009 vid 08:36
    Rasmus_W;582803 wrote:
    Eller så kunde man tänka sig att de kunde tänka sig att leda utvecklingen i stället för att spjärna emot. Det finns massor av företag som säljer digitala nedladdningar, vindsurfare som bryr sig om hur vi använder jordens resurser kunde använda sig av de tjänsterna. Knappa in kortnumret, klicka på köp och vips så ligger en torrent på min disk. Bittorrent startar bums. Alla andra sätt att distribuera ditigtala filer är sämre för miljön.

I’ll stand correct!

Rock on!

• rasmus_w

Medlem
    14 oktober, 2009 vid 08:44

Var har jag sagt att det borde vara gratis?

• rasmus_w

Medlem
    14 oktober, 2009 vid 08:47
    Nachoman;583227 wrote:
    Vi är långt från ämnet i rubriken nu! Dock tycker jag att det är upp till en själv att välja om man vill ta betalt för det man skapar eller om man vill distribuera det gratis för att främja en god sak. Att ta betalt för en sak behöver nödvändigtvis inte vara egoistiskt och hindra utvecklingen. Pengarna kan mycket väl gynna en god sak och leda till att driva utveckling framåt.
    Men den här frågan är ju väldiskuterad och känns som sagt långt från ämnet.

Förstår bara inte varför man har så svårt att betala några ynka hundralappar för en film (oavsett formatet) när man gladeligen spenderar tusenlappar på utrustning titt som tätt.

Japp – så var det sagt och nu loggar jag ut från den här tråden!

Rock on!

Du får väldigt gärna berätta för mig var jag har sagt att det borde vara gratis. Jag citerar mig själv: “Knappa in kortnumret, klicka på köp och vips så ligger en torrent på min disk. Bittorrent startar bums.”. Varför skulle jag jiddra om kortnummer om det vore gratis?

• nachoman

Medlem
    14 oktober, 2009 vid 08:53

Srry, mistake!

• calle_b

Medlem
    14 oktober, 2009 vid 08:56

Äh, skit i “betala eller inte-diskussionen” nu.

Min ödmjuka fundering är om Wavesailor-filmen även täcker in “svenska förhållanden”, dvs sne-på-lands-vind och fisvågor. (iofs rätt brutala förhållanden i de senaste filmerna, men ni vet vad jag menar) Vanligt är just cross-on och lite småsega vågor. Sån´t är för mig mycket intressant att se – hur man gör det bästa av de förhållandena vi vanligtvis har.

Fridens

• carl-r

Medlem
    14 oktober, 2009 vid 09:06
    Calle_B;583237 wrote:

Min ödmjuka fundering är om Wavesailor-filmen även täcker in “svenska förhållanden”, dvs sne-på-lands-vind och fisvågor. (iofs rätt brutala förhållanden i de senaste filmerna, men ni vet vad jag menar) Vanligt är just cross-on och lite småsega vågor. Sån´t är för mig mycket intressant att se – hur man gör det bästa av de förhållandena vi vanligtvis har.

Fridens

Huckar?

• rasmus_w

Medlem
    14 oktober, 2009 vid 09:30
    Calle_B;583237 wrote:

Fridens

Det finns ingen “betala eller inte-diskussion”, jag betalar gärna, bara jag slipper kopieringsskydd och annat trams.

Vad jag har hört så är filmerna gjorda straxt innan stubby-generationen gjorde det möjligt för fler att rida frontside i nästan ren onshore och sånt, så filmerna handlar om frontsideridning i perfekta förhållanden och om backside-ridning i “svenska förhållanden”.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Beginner to wavesailor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.