Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Beginners guide för speed
-
@40knots 414215 wrote:
björnen, jag gissade att du menade nybörjare i speed. Du har helt rätt med att lätta på draget i armarna och låta höften sköta om det tunga jobbet. Om du putar med rumpan för att åka fort är det helt ok det också. Beror som sagt på flera faktorer. Din stance i din avtar ser helt ok ut. (hur får jag också in en bild i avtaren?)
Ett sätt att labba med det där är att släppa riggen med en hand. Enhandssegling är ingen stabil position så man lär inte sätta några PB den vägen men när jag gör det brukar brädan acca klart märkbart och det ger en bra fingervisning om hur det ska kännas när selen är fullt belastad.
-
@Bjornen 414311 wrote:
Hejsan, va kul att du tycker att jag är på rätt väg 🙂 Apropå att segla på samma spot, är det någon av er som har tänkt köra på fredag eller lördag här i Sthlm ?
Det är bland det sjukaste jag har varit med om när det gäller vindsurfing. Vilket dj…vla drag Jag har kittat upp mig lite med en isonic 115 så nu fattas det ett freerace/race segel på 7,0 Jag vet, brädan är lite stor men nog ska jag lyckas att komma över 30 med den !? Nästa säsong får jag väl kompletera med en mindre. Mitt mål för i år är 30 knop.
Tyvärr så förflyttar jag tillsammans med Faster över till andra sidan Sverige denna helg. Klagshamn lär det bli eller TT. Chansen för ett 08 swespeed cup imorgon är också mycket stor, på Fituna.
-
MacTS;414105 wrote:Ett tips är att köpa filmen Faster (Med D White, P Hart, Dunkerbeck, Albeau, Jaggi och Maynard). Där går dom igenom lite sådana grejjor som bomhöjd, hängselelinor osv). Det man kan säga är att dom inte är eniga om bomhöjd, långa vs korta linor osv. Finian kör jättehög bom och långa linor. Björn kör bommen i tutthöjd och med korta linor. albeau kör liknande Finian coh White liknande Björn osv…ganska rolig och bra film för övrigt
Lite trådsökande förra veckan landade mig på den här posten och jag måste bara tacka för filmtipset. Störtskön rulle. 🙂
-
Carl R;583611 wrote:Lite trådsökande förra veckan landade mig på den här posten och jag måste bara tacka för filmtipset. Störtskön rulle. 🙂
Och den hittade du var …..?
/mac
-
Carl R;583624 wrote:
Man kunde ju ladda ner den gratis där om man anmäler sig, och säger upp prenumerationen igen. Om man vet hur DRM funkar.
Logga in för att svara.