-
Behöver hjälp innan jag drar till Kap verde!
Tjenare!
Visste inte vart jag skulle posta denna tråden riktigt, så om den har hamnat helt fel kan väl nån snäll moderator flytta på den? 🙂I alla fall.
Jag drar till Kap verde tidigt på måndag morgon. Ska till ön som heter Boa Vista eller nått sånt. Jag tycker att stället verkar rätt luffigt, så jag vill nu innan kunna förbereda mig för att kunna surfa så mycket som möjligt.Det jag vill testa på att åka är väl vanlig vågsurfing och skimboard. Skimboard kan jag typ redan, har kört det i england och det var jävligt skoj. Tycker dock att vågsurfing verkar grymt mycket skönare 😛
Jag har en pissig skimboard, som suger. Den är lite av ett skämt skulle jag tippa på. Vet inte om jag ska ta med den eller inte. Någon vågsurfingbräda har jag ej och har ingen erfarenhet om vilken man ska välja. Jag är 180 lång ungefär väger en 64 kilo.
Finns det någon bra surfaffär där som man kan köpa rätt bra grejer på?
Brukar det gå att ta hem grejerna om man kanske köper en fet vågsurfingbräda och en skimboard?
Vad ska jag tänka på när jag börjar vågsurfa där och finns det något mer jag kan göra för att vara mer förberedd?
Är det någon som har varit där och kan dela lite erfarenheter?
(Och vad är det för siffror alla snackar om, typ “Det var jävligt najs, 5,3 hela veckan” eller “Ta med dig en bräda på 4.5 eller 7.4”. Jag fattar inte ett skit xD)Tack på förhand! 😀
Logga in för att svara.