Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › behöver inspiration till eget isbräda bygge…
-
behöver inspiration till eget isbräda bygge…
vindsokaren svarade 13 år, 8 månader sedan 42 Medlemmar · 241 Svar
-
Var ute och kollade fågelreservatet på getterön idag. Jag tro att det kan funka om det fryser till lite! Nu var det typ, is och slask sen snö ovanpå allt.
-
Det kommer funka förträffligt bara du eliminerar eventuellt glapp. Ser bra ut.
-
Kul Anders att du är på gång, ser bra ut!
Va F-N ska vi göra med all snö som förstör varenda is här i Roslagen, har du rekat något?
-
Ja ellerhur Fredde! Det börjar närma sig nu. Men jag har inte rekat så mycket än, bandyrinken på IP lockar lite, men vet inte om det blåser så bra där…
-
Anders kom till Uppsala vi har farbar is på Ekoln, har varit ute ett flertal gånger redan. Ska ut i morgon igen…
-
Tjena Tommy! Härligt, jag ska bara få ihop det sista innan jag kan ge mig ut på premiärturen! 🙂 Är ni många som kör däruppe?
-
Ja vi är 5st Hibernor par tre stycken hemmabyggen och 1 Fiberspar 100% kol bräda, 25 -30st DN jakter, så vi kan bli en del på isen, men dom som är ute mest? Ja du fattar, det är jag och Stellan. Det är som med vindsurfingen vi är ute jämt.
-
..men hallå Surfen!? Räknas inte jag med min Pirate eller? Kommer bli en bra säsong för den i och med vi snart kommer ha snötäckta isar i hela landet! ; )
-
Förlåt förlåt, den var helt borta ur minnet, kan bero på att vi fick en fyra timmar med fin segling nere på Ekoln, å det var inget Pirat där. Isen fortsätter växa och inge mera snö är på väg än, inga problem att köra med snömedarna på, en bra investering….
-
Surfen: Hur mycket snö är det på isen? Vet du isens tjocklek ungefär? Svaga partier? O var går man på isen :)?
-
Snö mellan 2 och 4cm, man kan inte säga något om isen mer än att man måste gå ut och reka innan man ger sig i väg! Där vi körde i förrgår med brädorna var isen mellan 5 och 7cm och några cm snö inga problem. I dag när jag var ner så slog man igenom med ett slag på flera ställen, och vatten mellan is/snö. Några + grader och lite regn så skiten smälter ner så kan kylan få komma igen och bygga upp isen.
Men i morgon fredag lovar dom bra med vind så gör ett nytt försök i morgon. Vi går ut från Skarholmen
//Surfen
-
“Några + grader och lite regn så skiten smälter”
Då ses vi i mitten på Mars!… 😉
-
Nya brädan klar. Synd det är så mycket snö…känns som att det är kört för i år häruppe 🙁
Får testköra på skridsko-oval om det ska bli någon test innan nästa vinter, om det inte kommer ett rejält blidväder förstås.Fick gjort laserskurna medar i 4mm syrafast =)
Bredaste longboard-truckarna. Tycker bredden borde räcka utan att bredda. Med det låga kraftcentrum truckarna har kan jag inte tänka mig att de välter innan man tappar greppet i isen, med 45 graders v-slipning.
Gjorde den lite längre än min tidigare, hoppas på mer stabilitet för högre fart.
Själva brädan blev inte så genomtänkt. Började med den tunna breda skivan, men kännes för kort och mjuk. La på den övre tjockare formen, och fick lite mer längd. Men med ökad längd och lite för tunnt “fotstöd”/förstärkning blev flexet lika stort. Så det fick bli en förstärkning på undersidan också. Denna kan jag släppa eller dra åt i ändarna för att öka eller minska styvheten, vilket kanske kan vara en bra feature. -
Har du någon bild på förstärkningen undertill? Skulle vara spännande att se hur du löst det så du kan justera styvheten…
-
Körde getterön idag. Innan fågelskådarna kom… Det gick väl bra närmast flygfältet. (4.5 var i minsta laget) Men vid den “stora” isen så är ligger det typ 3cm vindpackad snö och det går inte att åka! 🙁
Tydligen skrämde vi bort några örnar, haha. Men om det smälter och fryser på igen. Då lär det bli suveränt på naturreservatet, getterön.
Logga in för att svara.