Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › behöver inspiration till eget isbräda bygge…
-
behöver inspiration till eget isbräda bygge…
vindsokaren svarade 13 år, 8 månader sedan 42 Medlemmar · 241 Svar
-
murb;645822 wrote:Jag har ca 20cm åkyta.
Har slipat utan gig så de är lite sisådär men får prova mig fram lite.
Den isen jag provade va ju faktiskt väldigt mjuk så de blir kanske rätt bra.ta det sista fin liret med bryne, 20 cm åkyta är kanske väl långt men prova dig fram så blir det nog bra.
-
måste hitta bästa isen på blåsigaste fjärden nu till imorrn o på fredag.
har siktat på björkvik men hur är det med isen där nu efter töandet?
kanske skulle prova horsfjärden nu när det blir lite syd i vinden.provade ett nybyggd fyrmedars bygge idag fast skate trycken sprack , men hitta nya på jätte rea på stadium så den måste också provas mer.
vem ska me..
-
Boman;645821 wrote:Står inte du vid bandslipen? 😉
Har precis släppt den, får se hur det blir i helgen…
-
kallar härmed till icespeedmeeting imorrn fredag vid söderbybrygga.
lurade med mig petter till söderbybrygga idag,och det var helt ok, lite vatten på isen och en del tunn överis men i det stora bra.
fast det var en hel del väst idag gick det bra ,imorgon förmiddag ska det va mer syd i vinden och kanske lite till:)jag lämnade kvar jakten och kommer dit vid 8,30-9 imorrn
edi gjorde 35+ med skatebrädan o 46+ med jakten idag 🙂
-
Nice! 35 knop med isbräda,får väl la låna en GPS för att kolla vad man kommer upp i.
Hoppas det går bra imorrn,men spar lite vind till mej till på sönd.Bild :Monster fena till pirate bräda funkar kanske i norrland!
-
4.5 plusgrader och sol på Gotland idag, härligt att komma ut på vattnet 🙂
-
Perrapops;645948 wrote:4.5 plusgrader och sol på Gotland idag, härligt att komma ut på vattnet 🙂
Jag kommer! 🙂
-
Hoppas på vind på lördag. Kan bli bra farter om vi får en 7-8m i byarna, men det lär bli blött, blöt is har lägst friktion:). Sen är frågan hur mycket isarna försvagats, bada vill jag inte…
-
var vid söderbybrygga idag också.
började i snöglop med bättre vind än sikt
sen lättade molnen och vinden
för att sen komma tillbaks när det började skymmadet kom några cm blöttsnö så isen var väl inte lika glatt som igår fast inte heller någon överis
lite knölig här o där men slättare däremellan o lite mjuk kanske ca 15-20cm tjock såg den ut att vara vid en spricka inne vid land.dagens toppar ,
klota efter en sladd me jakten rammla ur och gled 50m på isen ,33kn med brädan 47 kn me jakten,körde “nästan” på en havsörn som satt på isen lyfte först när jag var 20m ifrån och var 5 m upp ilufen när jag körde under : -
filmade mina farkoster lite me mobilen mitt på dan då det inte va så stark vind
testpiloter är benke o petterskulle kanske lära mig redigera bort några minuter i mitten 🙂
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=wEjjvEi7TxM”]YouTube – VIDEO0011[/ame]
-
vindsökaren;645945 wrote:Nice! 35 knop med isbräda,får väl la låna en GPS för att kolla vad man kommer upp i.
Hoppas det går bra imorrn,men spar lite vind till mej till på sönd.Bild :Monster fena till pirate bräda funkar kanske i norrland!
En sån skulle jag haft för några veckor sedan när snön låg tjock, har du köpt eller gjort den?
-
Gjort den! ca 150mm hög har dock inte testat den ska göra de med polarens piratebräda.
Har ju ingen pirate bräda så om den funkar så kanske nån vill köpa den (har 2st)
-
Kan jag få lite akut hjälp i ämnet. Det verkar ju finnas gott om surfare med iserfarenhet i denna tråden.
Hur gör jag enklast/snabbast medar till min mountainboard?? Det är risk för att kommande helg är den sista med stabila så jag har nästan ingen tid att bygga/tänka ut något avancerat.
Behöver:
– 4 st medarFinns:
– mountainboard med breda skateboard truckar med fjädrar
– enkel vinkelslip
– 500:- budget
– 5-6 timmar arbetstidBor i Göteborg och är en normalt händig kontorsråtta.
Tacksam för alla idéer.
/sinker
Logga in för att svara.