-
Behöver också hjälp med köp!
Jag är på jakt efter ny kite men har fastnat i djungeln. Har kitat till och från sedan 2004. Har haft många C-kites, men fastnade för EH Freestyle, som levererade riktigt höga hopp och bra möjlighet att kroka ur. När den var så sliten och så jag inte längre vågade hoppa med den bytte jag till EH Ripper. De var OK. Bra att hoppa högt med, men urkrokat fick jag aldrig riktigt till. Dessutom var de värdelösa att relauncha med.
Nu har jag sålt allt och åker på min flickväns Switchblade (inget för mig – har ingen aning om var kiten befinner sig när man hoppar, och för mycket depower…). Är därför i desperat behov av nytt.
Jag vill ha en kite med riktigt bra höjd i hoppen, men som samtidigt går fint att kroka ur med och är enkel att relauncha (gärna en som ligger snällt i vindögat (heter det så?) så att man kan self-launcha med såndär hundpinne eller motsvarande…). Jag vill ha en del bomtryck så man vet var man har kiten hela tiden.
Har letat som en galning, och de hetaste kandidaterna just nu är F-one Bandit och Slingshot Fuel (back to the roots). Någon därute som förstår mig och kan hjälpa mig bestämma, antingen mellan dessa eller ge något tips om något helt nytt.
Tack på förhand – och ha det gott!
Logga in för att svara.