Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Behöver råd ang mindre bräda

• Behöver råd ang mindre bräda

Publicerad av anonym-anvandare på 14 augusti, 2005 vid 16:17

Tacksam för tips om en mindre bräda.

Jag = 60 kg stockholmare som kör idag på 130 l men vill köpa en mindre bräda när det blåser över 10 ms och använda min 5.0m2 segel. Jag är nybörjare men har ambitioner.

Jag funderar på följande :
    – Fanatic Skate 100
    – RRD FreestyleWave 105
    – JP Freestyle 103
    – RRD Avantstyle 97
    – F2 Chili ?
    – F2 Compstyle ?

Jag prioterar mest att komma in i planing
    inte att åka fort, höga vågor eller bli freestyleproffs.

Vet inte om de brädor som jag funderar på är helt fel.

Hjälp mig!

surfsmurfarn svarade 19 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • emil_h

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 16:26

Jp freestylewave 91 kanske?

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    14 augusti, 2005 vid 16:34

rekomenderar chilli 99 skarpt.
    kan inte utatla mig om dem andra bärdorna..testat Compstyle oxå iofs, det är en skön bräda det lika så.

Men chilli 99 is the shit!

• surfmanj

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 19:36

Du har ju glömt en bräda. Tabou Freestyle 80 90 eller 110 L kommer 2006. nu finns en 100l bräda 240*63 som jag kör på. tycker det är den klart bästa brädan jag någonsin provat, ganska snabb. lätt att segla på. grym att tricka med!! Har även provat ovanstående brädor men denna ger jag mitt topp poäng!

• pataba

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 06:04

Körde skaten ett par veckor i Egyten och tyckte den var väldigt snäll, den kommer säkert att fungera bra för dig. Den är stadig och tål att man sätter lite tryck framför masten.