Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Behöver råd ang mindre bräda

• Behöver råd ang mindre bräda

Publicerad av anonym-anvandare på 14 augusti, 2005 vid 16:17

Tacksam för tips om en mindre bräda.

Jag = 60 kg stockholmare som kör idag på 130 l men vill köpa en mindre bräda när det blåser över 10 ms och använda min 5.0m2 segel. Jag är nybörjare men har ambitioner.

Jag funderar på följande :
    – Fanatic Skate 100
    – RRD FreestyleWave 105
    – JP Freestyle 103
    – RRD Avantstyle 97
    – F2 Chili ?
    – F2 Compstyle ?

Jag prioterar mest att komma in i planing
    inte att åka fort, höga vågor eller bli freestyleproffs.

Vet inte om de brädor som jag funderar på är helt fel.

Hjälp mig!

surfsmurfarn svarade 19 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • emil_h

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 16:26

Jp freestylewave 91 kanske?

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    14 augusti, 2005 vid 16:34

rekomenderar chilli 99 skarpt.
    kan inte utatla mig om dem andra bärdorna..testat Compstyle oxå iofs, det är en skön bräda det lika så.

Men chilli 99 is the shit!

• surfmanj

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 19:36

Du har ju glömt en bräda. Tabou Freestyle 80 90 eller 110 L kommer 2006. nu finns en 100l bräda 240*63 som jag kör på. tycker det är den klart bästa brädan jag någonsin provat, ganska snabb. lätt att segla på. grym att tricka med!! Har även provat ovanstående brädor men denna ger jag mitt topp poäng!

• pataba

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 06:04

Körde skaten ett par veckor i Egyten och tyckte den var väldigt snäll, den kommer säkert att fungera bra för dig. Den är stadig och tål att man sätter lite tryck framför masten.
    Jag tycker ändå du bör fundera på hur du vill utvecklas framöver och vilka förhållanden du på din spot. Gillar du att stå och crusa fram och tillbaka kanske du ska satsa på något mindre freestyleaktigt och köpa en bräda som du kan ha två fotstroppar där bak (mycket skönare stans). Men tror du att du vill börja snurra och fixa lite så är det typ en skate som är rätt. Planerar du att surfa på ställen med lite större vågor så har tror jag att en freestylewave kommer passa dig bra. Kör hårt!

• johanc

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 19:14

Sälj den du har och ta pengarna till en Carve 111 så har du en freeridebräda som tar 4.7-7.0. Om jag förstår dig rätt är det mer freeride du är ute efter. Allt man behöver.. Har kört min carve 123 på 4.7 men den kändes stor då. Det gick av bara fan dock…

MVH

Johanc

• anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 21:05

Fanatic Freewave 95(96?) eller JP freestylewave 98 är nog bättre till dom vindarna. Volymen är mer än nog när det blåser mer än 10m/s.
    Pelle

• surfsmurfarn

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 19:04

Tror att min Triple X 105L kanske kan vara något.
    Det är en freemove dvs. är lite mer lättsvängd än en
    freeride bräda om jag har förstått rätt. Den är till
    salu här på konfen så jag pratar lite för varan.
    Går bra att ta en test på bara det blåser nån gång.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA