Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Behöver rekommendationer på racesegel 2000 och 2001

Taggad: 

• Behöver rekommendationer på racesegel 2000 och 2001

Publicerad av mikael på 21 mars, 2002 vid 16:14

Hej!
    Nu ska jag komplettera min starboard wood 155 2000 med ett begagnat race segel från 2000 eller 2001 i storleksklassen 9 – 10,5 m2.

Vad rekomenderas???

De jag har sett här på konfen så verkar begagnade Arrows segel mest prisvärda… eller är det gaastra, north, sailworks man ska välja?

Finns det någon bra affär i stockholm som har segel hemma och uppställda?

snart års premiär // Mikael

mikael svarade 22 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • surferboy

Medlem
    21 mars, 2002 vid 18:08

Ett North-Sails Warp 9,7 är ett toppensegel. Jag köpte ett nytt förra året och det är kanon! Dock är det viktigt att du köper en passande mast och en hyffsat styv bom, helst en kolbom.

• peter-andersson

Medlem
    21 mars, 2002 vid 21:24

Gaastra nitro2 9.8, där snackar vi vindregister!

• anonym-anvandare

Medlem
    21 mars, 2002 vid 22:10

Vad du än köper så köp RÄTT MAST TILL DITT SEGEL!!!
    Annars får du inte ut alla goda egenskaper på seglet.

Snåla inte på masten alltså!

Staffan S-45

• anonym-anvandare

Medlem
    22 mars, 2002 vid 10:07

jag har ett NP V8 streetracer 8.5 och det är hur bra som helst tycker jag.

• mikael

Medlem
    24 mars, 2002 vid 19:36

Hur är GUN seglen? Har kollat på gun i tyskland och det verkar enkelt och bekvämt att beställa segel master mm och få det hemsikickat. Till ett bra pris också. M-seven 9,9m2 för 3735 sek helt nytt!
    //mikael

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Behöver rekommendationer på racesegel 2000 och 2001

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.