Senaste nytt › Forums › Vågsurfing › Behöver resesälskap snarast, Dec/Jan
-
Behöver resesälskap snarast, Dec/Jan
Posted by surfsmurf on 29 november, 2002 at 22:34Tjena Marcus, Pär, Emil och alla ni andra!
Mina Mexplanern har nu även blivit Sydafrikaplaner. Ska bestämma mig i helgen och fixa biljett å sånt i veckan. Nu é det dock så att jag kanske kommer behöva resesälskap. Inte helt säkert än (kanske redan har) men endå ganska troligt. Så känner ni er sugna, tjoffa iväg ett mejl el. nåt, men gör det omgående. Ont om tid nu ser ni, tänkte ju dra vid Lucia och det skulle vara bra om vi han ses innan beslut tas och snacka ihop oss lite.
-Kjams på er alla
//
anonym-anvandare replied 22 years ago 6 Members · 13 Replies -
13 Replies
-
Tjenix!
Kul att du tänkte på oss! Sydafrika hade varit skitkul om det inte hade varit för tentor, tid och pengar! Jag tänkte faktiskt åka lite snöbräda efter nyår, har inte varit i fjällen under detta året än. Surfresandet kommer att ligga nere under vintern för min del, men jag har lite planer inför sommaren…
Hoppas att du får det riktigt kul i Sydafrika (kanske Durban, eller?)!!!/ Markus
-
Det behöver faktisk inte bli särskillt dyrt alls. Och jag kan tänka mig att flexa lite med avresedatumet, typ ett par dar eller så. Kom igen, klart du ska jojna!
//Surfchick
-
Jag drar till Costa Rica den 14:e så inge Sydafrika för mig. Tare vackert.
-
haha… I dagsläget är en hundring dyrt för mig! Skämt åsido så kom jag faktiskt hem från Lanzarote för en vecka sedan, så det blir ju lite tätt inpå. Dessutom är fjällstugan bokad efter nyår.
Vilken kustsida av Sydafrika skall ni till?/Markus
-
Vi och vi, som det ser ut nu så får jag åka ensam . Tänkte flyga till Kapstaden, hyra bil och så köra söder och sedan öster ut längst kusten. Får se hur långt jag hinner. Men minst till Port Elisabeth iaf. Troligtvis längre än så. Kanske hittar man nån perfekt våg på vägen och fastnar men om inte så é det roadtrip som gäller!
//Surfchick
-
Hur har du råd? tycker du åker framåt å tillbaka från ställen hela tiden?
-
Det behöver inte als vara särskillt dyrt att resa, bara man väljer rätt ställen så. Hawaii var visserligen svinigt dyrt, men där bodde jag gratis så det hjälpte reskassan lite.
Hela sydafrikatrippen kommer att gå på max 15000:- och då ingår verkligen allt, dvs. flyg, boende, hyrbil, vaccination, dykcert(PADI), safari och lite annat jox, typ krogbesök, surfvax, shopping etc. Sydafrika é verkligen snorbilligt och det är inga problem att finna oki boende för en 50-lapp natten (typ på juste hostel el. dyl). Den enda stora utgiften é flygbiljetten som gick loss på åtta pix. Hade jag stannat längre hade det kanske kostat max 5000:- till/månad att leva riktigt bekvämt. É man borta tre månader blir det ju totalt sett billigare än att leva samma period här hemma.
För mig kostar det inte många tusenlappar till att vara i Svea en månad och då jag ju bor i Sthlm är det inga problem att finna nån som kan hyra lyan när man é bortrest, så då slipper man den utgiften.
Bara tio dagar kvar…
//Surfchick
-
Bara en månad denna gång. Har en massa att ta itu med här hemma så jag måste vara tbx redan i mitten av januari .
//Surfchick
-
Hvis du mangler en rejsebuddy kan du også lave et indlæg på http://www.rider.dk i forummet under surfing – der er også mange danskere som søger rejsebuddies!
-
Klart du ska aka till Sydafrika , trots att randen ar pa vag uppat ar det fortfarande billigt att leva har. I Kapstaden har det de senaste veckorna blast av bara faan sa det har inte blivit sa mycket surf, bara 7-8 dagar hittills. Seglingen har daremot varit grym.
-
Kanske kan ses när jag kommer ! Skickar ett mejl när jag é i krokarna. Hur länge stannar du/ni?
//Surfchick
-
jag fick en färsk rapport från min (ickesurfande) bror som var i Kapstaden i slutet på förra veckan & det var riktigt stort då…och tydligen dundrar det fortfarande in stora vågor.
Jag är rejält nyfiken på Sydafrika om det nu är så billigt som du säger! Kan du inte skriva ett inlägg & berätta hur det var, lite om de olika ställena etc. när du kommer tillbaks?
Tack på förhand & buenas olas,
..el gringo
Log in to reply.