Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Behövs 2 drakar?

• Behövs 2 drakar?

Publicerad av eliasp på 17 november, 2008 vid 14:54

Tja.. Nu är det snart dags att lämna varberg för sälen ytterligare en säsong.. blir min första säsong som jag ska snökitea dock.. funderar lite över om jag behöver ha med mig båda mina drakar, har 2 cabrinha sb 3, storlek 8 och 12. Väger sisådär 73-75.. tror ni att jag får någon nytta för 12an? bor i världens minsta rum(7m2 boyta) så vad man nu kan lämna hemma bör lämnas hemma.. :santa:

cortex svarade 16 år sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • smaskens

Medlem
    17 november, 2008 vid 15:06

Tjena, jag väger 70 och körde med 12 SB2 i sälen förra året.
    Fast det var det enda jag hade då. Jag var bara där fyra dagar över nyår
    men tror nog du kommer att gå miste om åkdagar med endast en 8.

• haze

Medlem
    17 november, 2008 vid 18:28

Kolla med mav här på forumet då han har kitet i många år i Sälen..

• eliasp

Medlem
    18 november, 2008 vid 11:21

ok gött! tack för svaren

• cortex

Medlem
    18 november, 2008 vid 12:18

Ta med bägge. Visst kan man ofta köra med en liten kite även i lättvind… men om du vill ha häng även i lättare vindar är det klart läge att ha med 12’an också.
    Även om du bara ska bo på 7 kvm så finns det garanterat annat som har lägre prio än kites när du åker till Sälen (typ sängkläder, allt annat än de kläder du kitar i etc). 😉

Du kommer att ha rubbat kul uppe på Högis i vinter. 😀

Hör av dig till Kristjan och Erik på kitecentret så får du veta allt om spotsen där uppe.

/Kaj(Tech)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Behövs 2 drakar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.