Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Behövs en 7:a?

• Behövs en 7:a?

Publicerad av jonty på 17 mars, 2009 vid 15:06

Har en 12:a Takoon Nova2 sen tidigare och har hittat en 7:a av samma modell nu, tror ni dne kommer komma till användning mycket eller? Bor i Åre så blir en del snowkite och väger ca 80 kg.

skotten svarade 16 år, 1 månad sedan 8 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • skanepaul

Medlem
    17 mars, 2009 vid 15:14

Då tror jag absolut att du kommer få användning för den om du tänker snowkita lite.

Skulle vilja säga att det är en ypperlig kombination för din vikt.

• jonty

Medlem
    17 mars, 2009 vid 15:35

okej, tack för svaret. Kommer klura på det till ikväll. Någon fler som har tips? Rätt storlek eller ska jag satsa på en större?

• pjoter

Medlem
    17 mars, 2009 vid 17:16

är ju helt okej glapp mellan dom kitesen i storlek iaf. Sen om du har lust å pengar kan du ju komplettera med en större kite/större bräda så har du ett rejält vindregister både på land och i vatten.

• kvabbso

Medlem
    17 mars, 2009 vid 17:53

Har du nu hittat en 7a till vettigt pris så köp den annars hade nog en 9a passat dig bättre.
    Ska du köra mycket snö så kanske en större än 12an kan bli något du kan önska av tomten.
    Annars räcker det med dom andra två.

• above_the_law

Medlem
    17 mars, 2009 vid 18:12

Självklart!
    Sen fyller du på med en 5:a och efter ett tag vill du ha en 9:a, när du börjat köra unhooked…

• skotten

Medlem
    17 mars, 2009 vid 21:53

maybe you want to try some other kites than the NOVA as well. There are a lot better kites out there for the same money.

• nic

Medlem
    18 mars, 2009 vid 08:40
    skotten;535473 wrote:
    maybe you want to try some other kites than the NOVA as well. There are a lot better kites out there for the same money.

Agree, häng inte upp dig på märket. En 7 å en 12a är en bra kombo annars. Angående vad andra säger, du behöver bara större om du vill använda kiten som transportmedel på snön.

nic

• yeeah

Medlem
    18 mars, 2009 vid 08:47

hade jag varit du så hade jag köpt en drake av samma märke och modell som den jag hade oavsett vilket märka man kör. visst det går bra att ha flera olika märken i sin quiver, har själv haft det under mina år som fattig student. Men de olika märkerna/modellerna kommer bete sig olika ev även ha olika säkerhetssystem. Klart surt att spendera första timmen till att vänja sig vid den av drakarna man inte kört på ett tag, trots allt kommer du med all säkerhet köra din 12 betydligt mer än 7:an…

• jonty

Medlem
    19 mars, 2009 vid 22:50

Sweet, tacksam för alla bra svar, blev så jag köpte 7:an av samma modell som 12:an. Nu är dte bara vänta på leverans=)

• skotten

Medlem
    20 mars, 2009 vid 12:09

congrats on the new kite man : )

• jonty

Medlem
    23 mars, 2009 vid 07:52

Sådär! fick kiten, såg som ny ut, bra vind så jag packade ihop mina grejer och åkte till backen för att ta några uppvärmningsåk innan kiten skulle upp… hann med ett halvt åk sen satte jag axeln i backen efter en rail och slog ut nyckelbenet… Surt som FAN!

Ciao och ta´t lugnt i luften!

• skotten

Medlem
    23 mars, 2009 vid 10:40

haha bummer man, but hell you have an awesome freakish bone to show off to the chicks forever now : )

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Behövs en 7:a?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.