Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots behövs mer än Recon 2 bom egentligen på resan ?

• Kjellorix

Gäst
    27 september, 2005 vid 21:35

Nej det ar dumt att salja , om det krisar ardnar jag forst ett lan fran syrran . eller saljer Ixuskameran med undervattenshus.
    Det ar Dido som tycker jag ska salja Nitro17 for han gillar (och fattar) inte Cabrinha och stora kites
    Jag betalade just 1 man hyra pa residencia dominikana 2ndra vaningen, flyttar dit pa fredag

• luuddee

Medlem
    28 september, 2005 vid 21:16

okej sälj o köp EH.. så du får litta ordentliga grejjor.. stäng ordentligt till balkongen,. vi hade inbrott där sist haha..

• Kjellorix

Gäst
    29 september, 2005 vid 22:05

Ja vet inte, loosar en del om jag byter och ingen har nappat (utom en fran sverige maste skicka krangligt) Jobbigt att salja, den nitro 17 jag har borde halla langre an en beggad , jag pratade igar med R.D jag fick en lya pa 3dje vaningen for samma pris, for det ar lagsesong normalt ar det dyrar3e dar uppe,
    Jag forsoker salja min knappt anvanda Canon Digital IXUS 400 kamera med oanvant nytt undervattenshus. Hoppas pa ett pris pa 2500kr valdigt billigt 2 x 128meg och en 32meg chip + extra batteri och suverant mockafodral med plats for extra batteri o chip.
    Vet bara inte hur o var.
    Har ar det hett som hell.
    Det har hittills bara regnat pa natterna och bara 3dagar dalig nind pa en manad, perfekt

bara ett problem , har fatt oroninflammation, kopt orongroppar, sa jag blir frisk nagon gang nesta vacka hoppas jag,
    hopplost har inte ens kunnat ga langt pa beachen utan att orat varker (vinden i samma ora hela vagen till kitebech, aaaaj vand om)
    Nu har jag etablerat mej pa Residencia Dominicana STORTRIVS frisk luft alltid och ett stort platt tak att vara pa pa natterna superskont stalle.

• honk

Medlem
    10 oktober, 2005 vid 13:32

Blev precis inbokad på ett flyg tur och retur till dominikanska republiken 3 november – 23 december. Kostade 8600:- och då ingår en datumändring för hemresan om jag skulle tröttna.

Vad säger du Kjell? Är Cabarete något att ha nu då? smile.gif

Om du har lust så får du gärna ge mig mail-adress till de hotellen som har bra pris och placering. Vore bra att ha någonstans att bo när man kommer dit.

• luuddee

Medlem
    10 oktober, 2005 vid 14:51

bo påå residencia dominikana precis som kjell va.

• patrikol

Medlem
    10 oktober, 2005 vid 17:27

Era gottegrisar! tongue.gif

• honk

Medlem
    11 oktober, 2005 vid 12:06

Verkar som det bara finns flyg till Santa Domingo, är det ok? Läste precis att det är fyra timmars bussfärd till något ställe nära cabarete och att man sedan får ta taxi sista sträckan?

Något jag bör tänka på/veta

• honk

Medlem
    11 oktober, 2005 vid 12:38

Fanns tydligen platser till Puerto Plata oxå så det löste sig.. det var ju mycket närmare vad jag förstod.. smile.gif

• honk

Medlem
    11 oktober, 2005 vid 13:20

Skit oxå, på Puerto Plata-flyget fick man inte möjlighet att ändra hemresedatum i efterhand.. Någon som vet någon resebyrå som är bra på att anordna resor till Puerto Plata (jag kanske har missat någon)

• curry

Medlem
    11 oktober, 2005 vid 21:50

Bor du i rum eller har du en lägehnet där eller?
    e d så billigt så mäan krubbar ute varje dag eller?

• Kjellorix

Gäst
    16 oktober, 2005 vid 22:40

Det ar lagenheter pa 2ndra vaningen men 3dje som jag bor ar som en lagenhet va;digt rent och sjysst luft o tyst lagom langt ifran trafiken.
    vet inte om ata ute ater aldrig ute VEGAN jag koper min mat pa supermarket och har riskokare o tekokare pa rummet som jag kopt billigt i Puerto Plata.

Svar till den andra,,, inget problem att aka Caribean Tour Bussen fran Santo Domingo till Sosua sen taxi till Cabarete.

Nu ar det regn ganska ofta, och ofta lite vind. men det gor inget for jag har tid och det ar paradiset att vara har .
    Nu borjar BigWave season varar 4 manader.

alldeles intill Residencia Dominicana finns Alices Kitecamp tror man kan aka med dom till en bra spot, dom aker ivag med lasbil varge morgon med brador pa flaket.

• Kjellorix

Gäst
    17 oktober, 2005 vid 14:31

just send me a mail with all ur ?? and u will c:
    birgit@residenciadominicana.com
    this is biggi from the hotel residencia dominicana where kjellorix is living!!!!!!

• honk

Medlem
    18 oktober, 2005 vid 09:55

Jag(Henrik Karlsson) har redan mailat med birgit och bokat ett rum…. så det kommer bli hur bra som helst smile.gif

/honk

• fifi

Medlem
    19 oktober, 2005 vid 22:18

Svar till:

Skit oxå, på Puerto Plata-flyget fick man inte möjlighet att ändra hemresedatum i efterhand.. Någon som vet någon resebyrå som är bra på att anordna resor till Puerto Plata (jag kanske har missat någon)

[/ QUOTE ]

Inrikesflyget är billigt och det finns alltid plats! sist flög jag till punta cana och stanna där ett par nätter o sedan vidare med ett litet propellerplan vidare till POP…det var billigt och ganska säkert och billigt med!
    Nu kommer jag inte ihåg vad bolaget hette men det är bara att fråga sig fram så löser det sig!

vi ses kanske där….jag kommer i så fall med att bo på recidensia i mitt vanliga rum jag haft de senaste två ggr jag varit där:)

• honk

Medlem
    20 oktober, 2005 vid 11:19

Vad trevligt… vore kul att vara lite svennar där smile.gif Fifi, då kanske du kan visa alla hemliga coola ställen smile.gif

Köpte en stor resegolfbag igår och proppade utan problem ner bräda, 3 kites, bommar och sele i den… nu är frågan vad den väger smile.gif.. någon som har vägt liknande uppsättning förut och har en hint?

Nu är det nära!!!! smile.gif)))))

Sida 2 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots behövs mer än Recon 2 bom egentligen på resan ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.