Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots behövs mer än Recon 2 bom egentligen på resan ?

• Kjellorix

Gäst
    22 december, 2005 vid 22:46

Visste knappt något, plötsligt friår, hann bara läsa lite om Cabarete’ här.
    (semester 3 mån före jag åkte, utan internet. ingen att fråga på landet)
    Babblar’ mest det hon sa (surfbutiks-biträdet svensk-tjejen).
    Ej varit utanför Norden sen -69, lifta,tåg/bussade, flyttade omkring ensam i Marocko.
    åkt på världsturne’ med Stadsteatern, raka motsatsen, allt gratis.
    ( med demon-regissören Robert Wilsson, DreamplayVärldsucsse )

Kommentar till Eddie nedan; Skriver inte inlägg på fyllan, svarar ibland, dumt att den här gamla tråden blev aktuell igen (jag bara redigerade bort allt gammalt som inte funkade >< i dom äldre inläggen) och råkade se något .

• eddie

Medlem
    23 december, 2005 vid 07:57

Sluta skriv dina inlägg på fyllan.

• luuddee

Medlem
    23 december, 2005 vid 09:51
    Kjellorix wrote:
    Visste knappt något, plötsligt friår, hann bara läsa lite om Cabarete’ här.
    (semester 3 mån före jag åkte, utan internet. ingen att fråga på landet)
    Babblar’ mest det hon sa (surfbutiks-biträdet svensk-tjejen).
    Ej varit utanför Norden sen -69, lifta,tåg/bussade, flyttade omkring ensam i Marocko.
    åkt på världsturne’ med Stadsteatern, raka motsatsen, allt gratis.
    ( med demon-regissören Robert Wilsson, DreamplayVärldsucsse )

Kommentar till Eddie nedan; Skriver inte inlägg på fyllan, svarar ibland, dumt att den här gamla tråden blev aktuell igen (jag bara redigerade bort allt gammalt som inte funkade >< i dom äldre inläggen) och råkade se något .

men då hittar vi ju förklaringen.. för du får nog ha de så när man åker utomlands ida.g o cabs e faktiskt ett nice ställe om man jämför med mycket annat som många åker till..

• honk

Medlem
    23 december, 2005 vid 13:01

Har varit här i två månader nu och åker hem 26 december… Det är både roligt och tråkigt att åka hem, har lärt känna så jäkla mycket folk här och har gjort massor med roliga saker som jag inte kan göra hemma.

Har inte varit magsjuk en enda gång, har inte blivit rånad eller våldtagen en enda gång, har faktiskt inte känt mig hotat en enda gång. Det enda som jag varit med om är att dom snott mina flipflops två gånger och att dom lite då och då suger bensinen ur min moppe på natt till söndag.

Det som är ett helvete här är när man får sår och dom vägrar läka, framförallt ifall man blivit cuttad av revet vid encuentro… fastnade med leashen till brädan i revet en gång oxå, det var riktigt läskigt.

Downwinders la boca – encuentro rockar fett!!!! fan det roligaste man kan göra, vågorna efter kite beach är heeeelt underbara. 🙂

Folk är fattiga här, det stämmer… medellönen är ungefär 6000 pesos, dvs 1500:- och eftersom priserna gått upp mycket här så blir det inte så mycket. Dom käkar kyckling, bönor och ris varje dag (men klagar faktiskt inte 🙂

Det tar ett tag att komma in i cabarete, man måste vänja sig vid folk som skriker “moto”, “cheapy cheapy”, “happy hour”, “looki looki”, osv… men man blir snabbt immun 🙂

God Jul på er allihopa och hoppas ni får en trevlig jul och ett gott nytt år.

• Kjellorix

Gäst
    31 december, 2005 vid 13:36

enda stranden, för nybörjare. öva-själv gratis. “ingen kitesurfar där”
    pinnar sticker upp ur sanden, stort rev runt EH udden, där borta.

• Kjellorix

Gäst
    5 januari, 2006 vid 10:32

avgasiga gatan.

• Kjellorix

Gäst
    5 januari, 2006 vid 15:52

Väldigt sjysst Hotel, c;a 8000 pesos / mån.

• Kjellorix

Gäst
    11 januari, 2006 vid 16:52

avgasernas gata. (det blå giftiga diset)

• luuddee

Medlem
    11 januari, 2006 vid 17:25

du kan ju lägga till att det itne bara är internetcafeet som ligger längre fram till höger utan ALLT ligger där framme till höger..

• Kjellorix

Gäst
    11 januari, 2006 vid 17:43

Allt,! blir för många ord. Ja skrev ju att stranden är till H. e inte de allt.
    Laguna Blue ligger till V längre fram. mitt emot Bamboo Bar.
    =rock’n roll H.sida, & sov V.sida (men då behövs minst en klubba i skallen).

Från R.D. gick jag till beachen “direkt bakom bilden”,
    innan Alices suprmarket, till V. liten otrafikerad väg.
    ( smidigaste vägen till beachen från R.D.)
    för att slippa avgasernas gata så mycket som möjligt. (det blå giftiga diset)

Sida 6 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots behövs mer än Recon 2 bom egentligen på resan ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.