Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Beli+tushingham?

• Beli+tushingham?

Publicerad av jorgenk på 7 mars, 2008 vid 22:15

Om man kollar på Tushinghams hemsida så tackar dom Beli marin för montern på båtmässan i stockholm …… Sålde inte Beli Rushwind eller nått sånt tidigare?

schnitzler svarade 16 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • royn

Medlem
    8 mars, 2008 vid 07:58

Besökte deras monter på mässan och såg att de börjat ta hem Tushingham. De hade en del schysst erbjudanden men plånboken tilllät inget köp.
    Schysst med ett nytt segel alternativ här i sverige. Verkar som de får bra tester i Surf, Windsurf och Boards.

• svenne

Medlem
    8 mars, 2008 vid 09:15

Tushingham har gått att köpa i Sverige sen tidigare (Surfbaren). Jag tror inte att några tester i Windsurf och Boards ger något mätbart oavsett märke. Betygskalorna ligger alltid högt på alla segel med några procents avvikelser – och så får Tushingham alltid bäst i test. Det kan inte bero på att T-ham är engelskt, kanske?..

• jorgenk

Medlem
    8 mars, 2008 vid 09:51

Jag kommer iaf att fortsätta köpa mina Tushingham av Surfbar . iofs har jag bara köpt 1 men det blir snart ett X-15 5.8

• doc

Medlem
    8 mars, 2008 vid 10:34

@Svenne 450437 wrote:

Tushingham har gått att köpa i Sverige sen tidigare (Surfbaren). Jag tror inte att några tester i Windsurf och Boards ger något mätbart oavsett märke. Betygskalorna ligger alltid högt på alla segel med några procents avvikelser – och så får Tushingham alltid bäst i test. Det kan inte bero på att T-ham är engelskt, kanske?..

Nä, brukar inte Naish ta hem spelet. Jag ar aldrig sett Tushingham vinna. Fast jag läser ju bara vågsegeltesten.

• andersbq

Medlem
    8 mars, 2008 vid 17:48

Först med att importera Tushingham var Freddie Skantze i Göteborg 1982, sedan tog Feliz som också hade bl a agenturen för Klepper och Windsurfing Hawaii över 1987. Roger Tushingham & Ken Black har alltid varit copycats och levererat prisvärda segel till britterna, ungefär på samma sätt som Hans Wallén gjorde med sina egna segel till oss skandinaver och Gun alltid gjort till tyskarna. Som Svenne skrev, hans segel hamnar alltid högt i alla tester i just engelska tidningar. Andrahandsvärdet är nog lågt här i Sverige, och andra sidan är det ju inte särskilt högt ändå.

• schnitzler

Medlem
    8 mars, 2008 vid 17:51
    JörgenK;450377 wrote:
    Om man kollar på Tushinghams hemsida så tackar dom Beli marin för montern på båtmässan i stockholm …… Sålde inte Beli Rushwind eller nått sånt tidigare?

Jag har haft lite kontakt med belikillarna och de ska börja ta in tushingham och börja satsa lite mer på de seglen…de sålde och kommer fortsätta sälja Rushwind fast fokusera mer på Tush. Har för mig att det var så dom sade – är inte 100.
    värt att lägga till är att de även säljer f2. dock har de inte marknadsfört sig (vad jag vet) som f2 säljande..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Beli+tushingham?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.