-
Belysning i Apelviken 2 (Frågor till Bosse P)
Låter som Bosse P är insatt i ämnet (se tidigare “Belysning i Apelviken”). Han talar om mobil strålkastare med Xenonlampor och besin-elverk. Tekniken låter intressant men vad talar vi för kostander och vad innebär “mobilt”? Kan man kringå regler, förordningar och vresiga stugägare på detta sätt?
För två veckor sedan seglade jag en kväll i Apelviken och reflekterar enligt följande:
kl. 17.45: ca 50 vindsurfare seglar i toppenförhållanden och dagsljus.
kl. 18.15: ca 30 vindsurfare seglar i toppenförhållanden i skymmningsljus.
kl. 18.45: INGEN vindsurfare kan utnyttja toppenförhållandena i mörkret.Detta säger mig att mörket hindrar oss från att segla MEN att taskigt skymmningsljus inte hindar de flesta från att utnyttja förhållandena på vattnet.
Belysningen behöver kanske inte vara så himla spektakulär för att vi ska kunna öka antalet timmar på vattnet drastiskt.Är det någon som på goda grunder kan döda idén om någon form av belysning i Apelviken eller är det bara “går aldrig”-syndromet som spökar. Finns det något hopp om att kunna förverkliga det borde man väl skapa en liten grupp seriösa eldsjälar som kan brainstorma, driva och lobba för att förverkliga det hela. Jag bor i Göteborg och är inte medlem i klubben varför jag inte känner mig direkt lämpad att driva frågan. Är det någon i klubben, surfgymnasiet eller Surfers Paradise som har lust att ta tag i det? Är det någon som vill vara med och bidra förutom jag? Svara gärna på E-mail: VCC2_ROBEL@HOTMAIL.COM
/Robert
Diskussionen ‘Belysning i Apelviken 2 (Frågor till Bosse P)’ är stängd för nya svar.