Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ben Wilson surf

• sourra

Medlem
    20 augusti, 2010 vid 12:05

Jag har sett att det är lite spekulationer om att Wilson inte bör kunna finansiera detta själv och driva utveckling helt som eget märke så det gissas vilt vilket konglomerat som finns i kulisserna. Det återstår att se…

• jay

Medlem
    20 augusti, 2010 vid 14:34
    Haze;626524 wrote:
    Har jag missat något men är det inte bara RRD som har en renodlad vågkite i sitt program? Alla andra märken kör väl combos?

Varning för partisk information:
    Vår (NEW:s) O.S-modell är designad för vågsurf. Den levererar kraften jämnt genom hela vindfönstret, har precis lagom bomtryck och relaunchar sjukt fort efter en krasch.

Den ligger riktigt bra till i pris men har tyvärr inte fått den expo den förtjänar i Europa ännu. Efterfrågan på just renodlade vågkites har varit sämre än vad vi hoppats på, men förhoppningsvis blir det ändring på det under 2011!

Kontakta oss för demo 🙂

• yann

Medlem
    20 augusti, 2010 vid 14:52

Enligt mig så är en vågkite detsamma som en nybörjarkite. Det vill säga stabil, massa depower, snabb relaunch, lätt till medium bomtryck. En kite som man vet var den är utan att kolla på den hela tiden. Inget högprestandamonster med andra ord.

Att bara profilera en sån kite mot vågor vore ju synd eftersom den passar nybörjare lika bra. Tycker Ozone Catalyst har prickat helt rätt där i vad jag söker hos en kite. Finns massor av kite som lämpar sig precis lika bra också.

I slutändan hänger det på åkaren. Ska man nörda ner sig i detaljer så ska man börja med brädan och fenorna. Det är där det gör mest skillnad i vågorna.

• above_the_law

Medlem
    20 augusti, 2010 vid 17:23
    Haze;626606 wrote:
    F-One Bandit är ju inte en vågkite. Med detta trycket det är i den kiten så är den överhuvudtaget inte goa att köra i vågor. (vad jag tycker iofs)

Och Religonen kommer du förmodligen aldrig se på en freestyle åkare.

Det jag ville komma med min poäng var att det bara finns en kite som profileras som vågkite och det är RRD Religon och RRD släppte deras första vågkite redan 2004 tror jag det var.

… Men du mannen, det beror ju på VAR på jordklotet du kör vågor och hur duktig du är! Om det är mindre stark off shore/side off och feta sväll så är F-one Bandit ypperlig som vågkite.
    Konstigt annars också att världsmästaren i strapless vågkiting kör den kiten;-).
    Mina nemesis HP:s har jag verkligen gillat att köra i vågor också (så länge de höll)! Mycket C-shape (direktstyrd och snabbsvängd), smal LE som gör att du kan ta massa användbara höjd på väg ut och massive depower m m… Men det är verkligen en kite med enorm power/tryck!

• yann

Medlem
    20 augusti, 2010 vid 18:28

Har jag missat ett världmästerskap i strapless när jag vart borta?

• haze

Medlem
    20 augusti, 2010 vid 20:26

Tyvärr så är Religion kanske inte den bästa nybörjar kiten då den är för snabb för en nybörjare. Annars så passar den iofs in på din beskrivning Yann.

Nicco: Jag måste oxå ha missat att det har varit ett världsmästerskap i Straplessvågsurfing. Menar du Mitu så är det kanske för att han sponsrad av F-One?

Pjoter: Caution och Religonen är inte lika varandra överhuvudtaget. Men du har ju rätt i att alla har olika smak på brädor och det är samma med kites så klart. Finns ju folk som gillat tex: F***foil 😉
    Och jag vet så klart att Caution har prio på vågor. Men den säljs ju inte som renodlad vågkite 😉

Jay: Där ser man. Visste inte att de hade det.

• acemattias

Medlem
    20 augusti, 2010 vid 22:37

Var det Einstein som sa att “allt är subjektivt”:wink:

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ben Wilson surf

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.