Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Bensinvärmare i Volvo

• Bensinvärmare i Volvo

Publicerad av markram på 26 april, 2003 vid 21:51

Köpte en volvo 245 glt här på konfen och upptäckte efter ett tag att bilen har bensinvärmare smile.gif.
    det är en värmare modell PA/V 300 på 4,5KW som värmer både kupé och kylarvätska.
    jag har kollat bränsledening, att fläkten roterar lätt, att fotocellen för förbränningsbevakningen ej är sotig osv -allt verkar ok.
    Det enda som fattas är tid-ur och/eller termostat.
    Jag hittar inget sådant i bilen och undrar om någon har ett gammalt kopplingsschema till en sån här brännare så jag kan skrämma liv i värmaren?
    Eller om någon har erfarenhet av en sådan värmare eller möjligtvis en sådan installerad i sin bil, så man kan få tips på var jag skall koppla in termostat/tidur.

boman svarade 21 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • boman

Medlem
    12 december, 2003 vid 10:32

TJENA!

har du fått snurr på din bensin värmare? köpte just en 745 och även den med en värmare och digitalt tid-ur monterat.

har inte kollat om den funkar, kanske du kan ge mig några tips.

• markram

Medlem
    12 december, 2003 vid 15:10

Skänker bort min trotjänare på söndag (mot lite fix på nya surfbil).
    Jag fick tipset av en volvokille att inte dra igång den -tydligen kunde plåten bli överhettad om vissa saker inte var ok..
    Men min var ju rätt gammal och nu till vintersurfet är det ju rena lyxen att ha en varm bil att sätta sig i i pausen.
    “Nya” bilen blev en 745:a eftersom det inte skulle gå att tråckla in en T4 i garaget som jag hyr -tror det är bästa kompromissen.

• boman

Medlem
    13 december, 2003 vid 20:46

Ok! lycka till med nya åket!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Bensinvärmare i Volvo

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.