Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Beslutsångest !!

• Beslutsångest !!

Publicerad av anonym-anvandare på 18 juli, 2000 vid 20:05

E det någon som har något bra råd till mig som inte kan bestämma mig för vilken bräda jag ska köpa.
    Jag ska ha en stor bräda för vindfattiga dagar då jag ska köra segel från 7,0 till 9,0.
    Har kollat på Mistral Vision 150 L och Fanatic Bee 164 L.
    Finns det någon som har goda eller dåliga erfarenheter utav dessa brädor så hoppas jag på inlägg.
    Har även tänkt på AHD men vet inte så mycket om dessa.

Micke !!!!

anonym-anvandare svarade 24 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    19 juli, 2000 vid 22:49

Köp AHD …alla andra märken suger !!

kalle kanin

• anonym-anvandare

Medlem
    19 juli, 2000 vid 22:51

Tack…men det blev jag inte mycket klokare utav !!

Ingen annan som har något lite mera seriöst tips ????

MIcke !!

• anonym-anvandare

Medlem
    19 juli, 2000 vid 23:06

free diamond ahd + transam= snabbt som fan

• linsurfer

Medlem
    26 juli, 2000 vid 18:33

Ta dig en titt på AHD Freediamond 70. Den är RIKTIGT grym!! Planar schysst och svänger fin fint. Lätt och styv.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 juli, 2000 vid 06:43

Fanatic 164 är bra att segla på plattvatten (då snackar vi platt).
    Mistral 150 är rolig när vågor har byggts upp och vinden är lite fattigare.

MAO Mistral är lättare att manövrera men Fanatic är stabilare vid högre hastigheter.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 juli, 2000 vid 07:02

Kör själv AHD och har testat en massa andra brädor oxå. Själv tycker jag att AHD free diamond 70 är den roligaste brädan. Lite känslig för vilken fena man slänger dit, kräver lite större fena än vad jag trodde men då är den riktigt snabb o lätta att få kanonprestanda ur. Kolla även alla tester på free diamond 70- den vinner alla!
    S-112

• swe876

Medlem
    27 juli, 2000 vid 07:15

Hej

När det inte blåser kuling så finns det i mitt tycke egentligen bara ett alternativ. En racebräda! Med en racebräda av modernt snitt planar du tidigare än med någon frestyle variant. Förutom tidig planing så seglar du automatiskt fortare och kryssar som en gud. Enda nackdelen med en racebräda som jag ser det är att de kan vara lite ömtåligare. Man kan inte slänga dom på stranden om det går dåligt.

Brädor som man kan titta på är AHD72 (som jag har), AHD78, Starboards Formula, Mistral311, RRD Monster, RRD Avantrace, F2 XL,F2 XXL eller liknande. Om man vill få ner priset lite så kan man köpa begagnat till bra pris av någon racekille som ska byta till nästa år.

Tycker
    /Jona

• robin

Medlem
    27 juli, 2000 vid 07:55

Hur gippar racebrädorna Jona? Den enda breda brädan jag har provat är Fanatic 144 men den är ju en freeride. Den gick runt hur enkelt som helst i låg fart (var det enda jag kunde prova…) och det är ju alltid trevligt:-)
    Om man är en halvtaskig gippare, hur beter sig racebrädor då?

/Robin

• swe876

Medlem
    27 juli, 2000 vid 08:48

Det är svårt att beskriva i ord “hur en racebräda gippar”. Gämfört med en frestylebräda så är racebrädorna generellt sett mindre förlåtande. Det är svårare att hålla planingen genom hela gippen om man inte håller trycket genom hela gippen. Om man gör rätt däremot så har man mycket mer tryck och fart ut ur gippen!

Det bästa vore om du fick tillfälle att prova någons racegrejer. Det skulle ge dig mer än mitt lilla försök till förklaring…

Ha det!
    /Jona

• anonym-anvandare

Medlem
    27 juli, 2000 vid 09:37

Om du skall köpa en Mistral Vision: Se till att du får modellen med mastfot skenan som är flyttat fram.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Beslutsångest !!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.