Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Beslutsångest?

• Beslutsångest?

Publicerad av nikke på 17 juli, 2004 vid 15:01

Måste bestämma var jag ska åka och kita någonstans i augusti. Har fått bra priser på kos grekland, rhodos grekland och gran canaria. Kos ska tydligen vara Ok att windsurfa, någon som vet hur det är att kita? Hur är Rhodos då, surfers paradise ställe kanske är ok, någon som vet? Gran canaria verkar ha infört totalförbud för kite förutom vid en stenig strand, stämmer det? Tänkte hyra kiteutrustning och eventuellt gå en kurs, någon som kan hjälpa mig? I värsta fall får jag väl annars windsurfa då! 🙂

nikke svarade 20 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • zoolander

Medlem
    17 juli, 2004 vid 15:49

åk till klittmöller i dk! har hört att det ska vara gütt

• nikke

Medlem
    17 juli, 2004 vid 16:27

Visst ja, du vet inte vilka som anordnar resor ner dit eller hur man fixar billigt boende därnere? Var är det bäst kite i klitmöller och hur vindsäkert är det egentligen? Hur är det förresten med party därnere? Någon som har koll???

• zoolander

Medlem
    17 juli, 2004 vid 18:50

man kör väl dit och tältar.. enl. dmi.dk så brukar där va vind i princip året om ca 15-20m/s

• nikke

Medlem
    18 juli, 2004 vid 01:59

Det låter verkligen schysst det. Kanske man ska passa på att köpa hus där då! laugh.gif

• zoolander

Medlem
    18 juli, 2004 vid 08:47

inte helt fel! en liten sommarstuga kanske

• nikke

Medlem
    18 juli, 2004 vid 10:40

Dags att börja spara lite cash då! Förresten, vet du någon som kört med flysurf psycho 2 21 eller 27 m2. Är intresserad av att ha en sån som lättvindsdrake. Men skulle behöva åsikter från en kitare som kör med den kiten och som inte är återförsäljare av den!

• zoolander

Medlem
    18 juli, 2004 vid 12:07

men det gör äl cortex eller vad han nu heter.. dom älskar ju foils!

• nikke

Medlem
    18 juli, 2004 vid 12:09

Men han är återförsäljare också…..behöver helt oberoende källor ju! grin.gif

• zoolander

Medlem
    18 juli, 2004 vid 12:26

hengo kanske har kört dom.. fast han är nog timrajder..

• funkyman

Medlem
    21 juli, 2004 vid 16:29

Jag tycker du ska åka till RÖda Havet!!!

• egan

Medlem
    21 juli, 2004 vid 16:55

Var på Rhodos förra året i mitten av Augusti. Kajtade inte då men det blåste riktigt schysst. Och det fanns en strand på tror det var västra sidan av Rhodos stad där det surfades rejält.

• nikke

Medlem
    22 juli, 2004 vid 20:07

SKa till röda havet men det blir senare i höst tror jag. Var det i Ixia, där Surfers Paradise håller hus, som det kitades eller? Det finns nämligen ett stort uthyrningsläger där för windsurfing på rhodos men har inte hittat någon kiteuthyrning där tyvärr!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Beslutsångest?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.