• Best i EU

Publicerad av marh på 5 april, 2005 vid 22:09

Best har visst öppnat ett lager i europa nu. Dvs man slipper tull och skatt vid köp från deras hemsida, priserna har gått ner rejält.. $400 för en 9:a yarga kite only är ganska billigt!

bohm svarade 20 år sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • kaiser

Medlem
    6 april, 2005 vid 05:48

Deras support och pålitlighet är under all kritik!

• marh

Medlem
    6 april, 2005 vid 17:10

Jo man får nog räkna med att om nått går sönder får man fixa det själv..

• kalabra

Medlem
    6 april, 2005 vid 18:48

Förklara gärna hur det går till när man slipper skatt=momsen.

• marh

Medlem
    7 april, 2005 vid 00:22

ok slipper är väll lite fel men man slipper ju själv vara importör om man beställer inom EU, dvs det får ju best själva fixa när de tar in grejorna. Men det skulle inte förvåna mig om momsen är ganska låg i spanien. i USA är den väll ca 8% (olika för olika stater) och jag tror att enl ngn EU direktiv så får momsen som lägst vara 15% i ett EU-land så lite högre priser för europer kan man ju räkna med men kanske inte 28% som det var innan (moms + tull). Eller det är kanske någon som har bättre koll på sånt här mekk?

• gasen

Medlem
    7 april, 2005 vid 01:54

ska kolla upp det nu i veckan martin. Hör av mig sen

• bohm

Medlem
    7 april, 2005 vid 10:45

Du betalar ingen tull men betalar moms i avsändarlandet (inom EU). Skulle gissa att priset som EU-medborgare får betala, inkluderar momsen, Alltså att best redan när dom skickar grejjorna tar ut moms… Fast som sagt, jag gissar bara…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA