Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Best Kahoona V4 2012

• Best Kahoona V4 2012

Publicerad av wille-plana på 4 april, 2013 vid 08:04

Är lite sugen på denna kite men har läst någonstans att det är mycket drag kvar i kiten när man drar i safteyn och att den kan relauncha själv trots att man inte vill det just då. ´Ser att V5 2013 har LEFT OR RIGHT HANDED SINGLE FRONT LINE LEASHING.
    men då blir det ju ett annat pris. Någon som kör best Kahoona V4 och kan ge lite input.

/Wille:confused2:

nossodo svarade 12 år sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • mericsson

Medlem
    4 april, 2013 vid 19:29

Har inte kört 2012 tyvärr, inte heller 2013 än.
    Men var bor du? Finns alltid möjlighet att testa iaf 2013 modellerna.

• highflyer

Medlem
    11 april, 2013 vid 09:50

Det är absolut inget du behöver oroa dig för om du inte väger typ 30kg eller är ute med en 13,5 när det blåser storm.

• kahoona

Medlem
    16 april, 2013 vid 14:55

Jag körde i princip bara på just v4 när jag tog min iko3a och efter det i somras, och jag hade inga problem i alla fall :smirk:

• nossodo

Medlem
    16 april, 2013 vid 19:36

Den har ”autorelaunch” egenskaper som gör den väldigt lätt att relauncha vilket du kommer att uppskatta.

Det är 2013 bommen som har möjlighet till att flagga på endast en frontlina vilket ger full depower, har inte med kiten att göra. Är du orolig att det är för mycket kraft kvar efter att ha dragit QR kan du ju satsa på 2013 bommen istället och köra 2012 kiten.

Har du pengar skulle jag dock satsa på 2013 som fått bättre material och bättre infattningar för onepump slangarna. Jag hade en handfull tillfällen förra året där slangarna lossnade med gamla systemet. Har dock satt starkar buntband runt slangarna och ingen har poppat sen dess. Peppar peppar…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA