Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Beställa direkt från Best?
-
JBI wrote:patrikol wrote:AME wrote:Klart man vill använda sig av så lokala dealers som möjligt. Men man skulle kunna önska sig lite mer än 20% rea nu när 07orna har kommit..
Var brukar du handla som är van vid att få mer än 20% Rabbat?Skulle gärna vilja handla där med!
Självklart kan distributörer för andra märken ibland ha mer rabatt, men detta beror förmodligen på att de har större marginaler = dyrare pris för konsumenten från början. BEST håller extremt låga priser från början för de bästa drakarna….
He He möjligen Besta drakarna knappast bästa! -
psychonauten wrote:Dessutom är björn trevlig.
Japp, Björn är trevlig…
-
patrikol wrote:AME wrote:Klart man vill använda sig av så lokala dealers som möjligt. Men man skulle kunna önska sig lite mer än 20% rea nu när 07orna har kommit..
Var brukar du handla som är van vid att få mer än 20% Rabbat?Skulle gärna vilja handla där med!
Fahlénsurf är alltid bra i pris. Henke går alltid att haggla pris med om man köper många grejer samtidigt.
-
He He möjligen Besta drakarna knappast bästa!
Självklart, inte om man jämför med en Naish Aero med UDS men då behöver man ju inte en bow då man redan har minst 200% depower.
-
He He möjligen Besta drakarna knappast bästa!
Självklart inte om man jämför med en Naish Aero med UDS men då behöver man ju inte en bow då man redan har minst 200% depower.
-
Egentligen kvittar det väll. Så länge de håller/funkar lika bra som kunden förväntar sig för pengarna denne lägger ut så är det ju rätt trimmat.
Däremot så har butikerna samma marginal på Best som på andra märken. Men det intressanta när man pratar pris/kvalité är ju att jämföra Waroo Pro, som är Best:s premiumkite, med andra kiter med samma kvalité i arbete och material, då har man nog en ganska bra måttstock kring hur priserna är satta jämfört med andra. -
Milkman wrote:Egentligen kvittar det väll. Så länge de håller/funkar lika bra som kunden förväntar sig för pengarna denne lägger ut så är det ju rätt trimmat.
Däremot så har butikerna samma marginal på Best som på andra märken. Men det intressanta när man pratar pris/kvalité är ju att jämföra Waroo Pro, som är Best:s premiumkite, med andra kiter med samma kvalité i arbete och material, då har man nog en ganska bra måttstock kring hur priserna är satta jämfört med andra.Var hittar du andra kites med samma material som Waroo PRO?
Jämför gärna Waroo -07 med vilken annan kite som helst på marknaden gällande kvalité, material, pris och prestanda. -
Jag menade nog inte material bokstavligt, för de känner jag ju inte till. Jag menar designmässigt, som till exempel en kraftigare duk till LE/struttar, kraftigare förstärkningar, fler slitageskydd, fler paneler mm. Och allt det där har ju Waroo Pro.
Jag kan tänka mig att sortera in Waroo pro i samma fack som till exempel: SS, North, Naish etc.
Vanliga Waroon är ju väldig bra prissatta, det är kanonbra för det släpper in fler som vill kita i denna annars ganska dyra materialsport. -
Milkman wrote:Jag menade nog inte material bokstavligt, för de känner jag ju inte till. Jag menar designmässigt, som till exempel en kraftigare duk till LE/struttar, kraftigare förstärkningar, fler slitageskydd, fler paneler mm. Och allt det där har ju Waroo Pro.
Jag kan tänka mig att sortera in Waroo pro i samma fack som till exempel: SS, North, Naish etc.
Vanliga Waroon är ju väldig bra prissatta, det är kanonbra för det släpper in fler som vill kita i denna annars ganska dyra materialsport.Du pratar om best waroo som om den vore sämre än andra kites. det ÄR den inte, har du provat den, kännt på den? Gå inte på myten att dyrare är bättre en gång till om ni funderar på att skaffa nya kites! Ägde en slingshot innan och den var bra mycket lusigare i kvalitén. Dessutom har jag hört att en del andra bows inverterar och jävlas, det har aldrig hänt med mina waroos.. trots en hel säsong på vattnet. 🙂
Fast det e klart, jag had valt att inte trott på det heller, om jag pungat ut flera tusen i onödan för att pete cabrinha och robby naish ska kunna sitta under sin kokaspalm på mauii 😉
-
Milkman wrote:Jag menade nog inte material bokstavligt, för de känner jag ju inte till. Jag menar designmässigt, som till exempel en kraftigare duk till LE/struttar, kraftigare förstärkningar, fler slitageskydd, fler paneler mm. Och allt det där har ju Waroo Pro.
Vanliga Waroon är ju väldig bra prissatta, det är kanonbra för det släpper in fler som vill kita i denna annars ganska dyra materialsport.Vet du överhuvudtaget vad du pratar om? Jag tar gärna en Waroo -07 och jämför den med Ozone Instinct och andra drakar gällande kvalité och prestanda vilken dag som helst.
Sen låter det som du tycker att en bra drake är en drake med extremt mycket slitageskydd?…
Som dålig jämförelse så är en stridsvagn rätt säker mot krockar men kanske inte helt rolig att tävla med i Monaco GP jämfört med en F1 bil. -
Milkman wrote:Jag kan tänka mig att sortera in Waroo pro i samma fack som till exempel: SS, North, Naish etc.
QUOTE]Att använda cuben fibre i kites är Best unika om därför tycker jag det är helt fel att bunta ihop denna med andra ”dussin” kites. Detta material har betydligt bättre hållfasthet/vikt än nylontyget som används i de flesta kites idag. Dessvärre har det inte varit helt lätt att bemästra produktionstekniken kring materialet vilket Hellfishen tydligt visade på. Men jag tycker ändå det är kul att ett märke verkligen vågar satsa pengar på utveckling och inte bara byter plats på lininfästningar och gör små justeringa av formen varje år.
-
Jag fick lite dåliga Bestvibbar i somras. En av skolorna på Paros körde med Bestdrakar. En dansk nybörjare kom med sin splitternya Best-bow. När han pumpade upp den så var LE lite ”svängd”. Den såg lite felsydd ut…
Mycket riktigt så exploderade hela LE så fort han gav sig ut.
För att inte förstöra sin kitesemester så hyrde han en likadan kite på centret. Efter ca 2 timmar kraschade han den i vattnet, den sprack från LE till bakkant. Han tvingades att köpa ut kiten från centret. Dagen efter så satt jag o tog en öl på BEST-centret. En nybörjare kraschade sin drake, inte särskilt hårt, men hela draken sprack.
Kanske många olyckliga omständigheter, men jag har aldrig sett något liknande innan.
Det skall tilläggas att BEST var otroligt tillmötesgående för att hjälpa honom att få ut en ersättningskite för den första felsydda. -
Eddie wrote:Jag fick lite dåliga Bestvibbar i somras. En av skolorna på Paros körde med Bestdrakar. En dansk nybörjare kom med sin splitternya Best-bow. När han pumpade upp den så var LE lite ”svängd”. Den såg lite felsydd ut..
Tror det var dansken som var svängd, för mycket jazztobak?.
Ps. jag har vråldängt min best waroo i både mark och vatten, och hittils har den hållt! -
Vanliga Waroon är ju väldig bra prissatta, det är kanonbra för det släpper in fler som vill kita i denna annars ganska dyra materialsport.Det er jo tydeligt at se at du åbenbart ikke har set en BEST kite længe. Den almindelige Waroo 2007 er endda bedre syet og har flere forstærkninger end de fleste andre 07 kites på markedet. Waroo Pro 07 og Waroo 07 er faktisk ens i konstruktionen, med samme stærke sygningner. Den eneste forskel på Waroo Pro 07 og Waroo 07 er at Pro’en har Cuben Fiber LE, som er mange gange stærkere og stivere end alm dacron. De mærker du nævner som Slingshot, North, Naish etc slet ikke bedre i konstruktionen end BEST. Tværtimod.
Jeg vil som Bjørn og gerne stille op med 2007 Waroo og lave en sammenligning med andre mærker…..I Danmark er BEST et af de mest solgte mærker i blot de 2 år vi har været der. Det er der en simpel grund til. Forbrugerne ved at kvaliteten og performance er i top og prisen er lavere end de øvrige mærker.
Det ville være rart at hvis folk udtalte sig om noget de reelt vidste noget om.Asger G
Logga in för att svara.