Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Beställning av nybörjargrejer!
-
Ok, nu har ni övertygat mig, jag kör på 7.0 kvadrat (Natural-seglet) också blir det 6.0 kvadrat för farsan (Glide-seglet troligen).
Vad är det egentligen för de tre seglena i de tre första paketen (TakeOff, Glide och North Drive)?
-
Oregistrerad
Gäst7 april, 2006 vid 16:00Köpte utav herr Walle´n på mässan en 134 liters hornet Ltd(carbonmodellen)med 7kvm segel för 13100.Kanonpris då den ordinarie hornet brädan gick på 13990 med samma rigg. Han skickade mig även en storleksguide så jag kunde beställa våtdräkt. Passade sen perfekt
-
Om seglen: Takeoff och glide är två F2-segel jag inte vet nåt om. F2 är huvudsakligen en brädtillverkare så seglen är antagligen sydda av nåt annat företag och försett med F2:a logga. Vilket inte säger ett smack om seglens kvalitet (Spacedog-seglen som levererades med vissa Bicar var t.ex. riktigt vassa eligt en tidning) men oftast finns såna riggar mest för att kunna erbjuda ett komplett paket till rimligt pris. Drive är Norts instegssegel. Antagligen lite enklare utförande än övriga North (definitivt ett av vindsurfingens BMW/Mercedes-märken) och (liksom) f2-seglen anpassade för nybörjarens behov: Låg vikt och lättvindsegenskaper är viktigare än vindtålighet. Natural är steget upp, allroundseglet, gjort för att passa så många typer av nöjesseglare som möjligt. Antagligen det bästa av seglen men kostar därefter.
Logga in för att svara.