Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Beställning gunsails.de
-
Beställning gunsails.de
Publicerad av anonym-anvandare på 18 februari, 2005 vid 06:35Jag och en polare kommer att beställa segel från GUN i nästa vecka (gunsails.de). Är det någon mer i Skåne som är sugen på segel så kan vi gå ihop och kanske få ett bättre pris.
anonym-anvandare svarade 19 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Hur många segel rör det sig om ? (som ni ska beställa själva.)
Är det 04or eller 05or ?Annars är de’la bara att kolla vad ni får för pris av Tyska respektive Svenska gunsails..
De Svenska återf är ju alltid bra att ha kvar..så skiljer det inget eller inte “så” mycket är det nog långsiktigt smartare att köpa svenskt..För övrigt så tycker jag GunSails verkar vara ett klokt val…både pris och prestanda mässigt(or so i am told). Har inte testat mina än, MC, Jam och Flash, bara luktat.. =) så själv har jag ingen åsikt.. än
PS Det är ju ruskigt attraktivt att får en Tre segellinje 04or’s gun för samma peng som ett 05 north..
God lycka.. -
Har du kollar tyska priserna ett segel är i snitt 500 kr billigare där, vet inte vad frakten kostar, men den kan ju inte gå på över 500 kr.
Bra priser på Gun men svenska filialen har ett grymt prispålägg, så det lönar sig absolut att jämföra med de tyska
-
Knatte
Gäst19 februari, 2005 vid 08:11Frakten är 30 euro för ett segel från Gunsails.
Jag betalade ca 2600 kr med frakten för ett Booster 5.8 kvm segel från Gunsails.de
Samma segel kostar 3200 kr här från Gunsails.se
Det är väl upp till var och en ifall det är värt 600 kr extra,för att få möjligheten att klämma på grejorna innan köp. -
Gun MC och Hammer fick bra kritik i senaste SURF, helt i klass med dubbelt så dyra segel. Skitbra köp helt enkelt.
-
Hej Steebe,
tack för dina åsikter. Vi har valt att hålla priserna så låga som möjligt och våra marginaler är således minimala. Allt vi tar hem till Sverige måste vi också betala frakt på. Tyska Gunsails har egen tillverkning och direkförsäljning medans i vårat fall köper vi från Gunsails i tyskland, varför vi ej heller kan ligga lika lågt som dem.
Vi hoppas kunna tillgodose med god service och demo möjligheter och att detta värdesätts av våra kunder.
Årets modell av Booster 5,8 koster i tyskland 295 Euro + frakt (30 Euro) vilket är ca 295*9,2=2990 SEK. Vi tar 3195 om man hämtar upp det hos oss.Hoppas vi ses i viken
Mvh
/Veronica, Gunsails.se -
Knatte
Gäst19 februari, 2005 vid 10:55En kommentar:
I mitt pris på 2600 kr (segel lämnat till dörr av UPS pris) så var det 40 euro extra försäsongsrabatt i detta priset.Vi hoppas kunna tillgodose med god service och demo möjligheter och att detta värdesätts av våra kunder. Årets modell av Booster 5,8 koster i tyskland 295 Euro + frakt (30 Euro) vilket är ca 295*9,2=2990 SEK. Vi tar 3195 om man hämtar upp det hos oss.
Självklart är denna service inte gratis och ju fler shoppar vi har i Sverige desto bättre är det. -
Ett problem med UPS är ju att man måste hålla sig hemma för att ta emot paketet också!
Även om man har nära hem från jobbet så har chafförerna inget telefon och kan inte tala om i förväg när dom kommer osv, ganska dålig service. Så antingen får man hålla sig hemma eller så kan man få ett riktigt stort paket levererat till jobbet där folk redan tycker att man ägnar lite för mycket tid åt surfingen…. -
hehe
var sjuk en dag förra året. Just den dan anlände en fet fanatic skate till jobbet. Chefen fick ta hand om denEn surfbräda känns rätt stor när den kommer inomhus – och tung var den då den var väl paketerad.
Logga in för att svara.