Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › betala keppler???
-
betala keppler???
Publicerad av herodude på 14 april, 2005 vid 15:54tja nu har jag beställt lite stuff från keppler, jag ska betala on delivery som han sa, någon som vet hur det går till, måste jag växla till mig euro först?
herodude svarade 19 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Varför inte sätta in pengarna i förskott? Vi har precis beställt och fått grejor och gjorde så!
Mvh Stefan
-
Det är bara att gå till banken och göra en EU betalning eller om du har internetbank som stöder EU betalning.
När han ser att pengarna har kommit till hans konto skickar han prylarna. Brukar ta 6-7dagar. Själv så brukar jag slänga iväg ett mail att pengarna är på G, då tror jag det går en dag eller två fortare…Kolla på hans hemsida där står IBAN/Swift nummer som du skickar till.. Sist så använde jag detta IBAN/Swift nummer.
Internationale Bank Nr.
IBAN-Nr.: DE12 6065 1070 0007 0312 46
Swift-Bic-Nr.: PZHSDE66CAL -
asso, men jag frågade honom och då svarade han:
”we will do cash on delivery ,
thats great ..
we ship tomorrow
will take 3 days.”så jag vet inte alls faktiskt, någon som vet hur leveransen sker? genom posten eller typ ups eller något?
-
Det stämmer. Pay on delivery.
UPS eller DHL eller något sånt dök upp med mina grejer. De ringde på fm och frågade när det passade att de kom och berättade hur mycket pengar jag skulle ha redo i cash. Svenska kr. -
Det är ju perfekt att pröjsa vid dörren. Mina prylar har kommit med Posten och DHL. Dom ringer och förvarnar att dom är på väg, och när dom äntligen kommer så står man där med ett flin på läpparna.
Inget strul smidigt och enkelt.
-
FY FAAAAAAAAAAAAN vad härligt det ska bli
WEEEHEEY fan asso jag kan fortfarande inte fatta det att det är såå jävla mycket billigare
-
Det har ju skrivits en del om keppler tidigare. Jag har lovordat gubben. Nu är jag inte odelat positiv längre. Betalade senast för ett Search från 2004 men när jag fick seglet var det ett Search från 2003. Snöpligt. Jag ska naturligtvis ringa och höra hur dom kan kompensera mig. Hur mycket kan man kräva? 20% billigare för ett år äldre segel? Någon som har idéer? Men det verkar faktiskt som att han inte har riktigt koll. Kanske har han så många svenska kunder att det börjar vara svårt att hålla ordning på alla? Bra priser är det ju trots allt fortfarande.
-
oh fan.. :S blir lte osäker jag med, får se så man får rätt grejjer nu.. :s hur kommer segel och master förpackat?
-
Skicka ett mail till honom och säg vad du vill ha! Samtidigt så har du då ett kvitto på att han har svarat dig vad som finns i lager, spara mailet om det skulle strula till sig för dig. Har köpt brädor 4st, master 4st , segel 5st och allting har kommit som utlovat utan skador och väl emballerat, så är det skador så kommer det från fraktbolagen inte Keppler skulle jag tro. Beställer även över nätet från svenska handlarna HOT, SP, Bromma och Wallén inget strul än, (SP och HOT är nog dom som är snabbast att svara). Men tycker du att det känns osäkert för dig åk till en svensk handlare så du kan både se och trycka på grejeren innan, men beställer du över nätet så finns osäkerhets faktorn där även om du tar det genom en svensk handlare. Köper alltid mina prylar över nätet skivor, kameror surf mcdelar snabbt och enkelt inom Europa, kan ta lite längre tid från USA 4-6 veckor men fram kommer det alltid.
Ska föresten ner till ICA och hämta ut ett objektiv från USA som kom igår (45-150mm) till Olympus E-300 -
mm har gjort det så får se hur det, går, bara jobbigt om det blir massa stök….
-
Vi fick våra grejor med posten fast till mitt jobb, så han ringde här han stod utanför. När jag sa att jag ville packa upp allt innan jag skrev på nått så var det ok för posten killen. När vi väl började slita av alla kartonger så stod han bara och gapade ” inte kunde jag tänka mig att det var såna prylar” utryckte han sig….
Mvh Stefan
-
Ja, kolla allt innan du skriver på. Mycket viktigt. Är det fel så åker det bara tillbaks. Har du skrivit på får du ett elände att returnera. Ibland kan man ju upptäcka felaktigheter först när man använder grejerna. Det är det priset man får betala.
Glöm därför inte bort de lokala butikerna! -
jääääävlar vad mysigt det ser ut.. :d va allt intryckt i ett fete paket eller?
Logga in för att svara.