Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Betong är hårt!!
-
Svar till:
sysslar man med med kitesurfing får man skylla sig själv det är en skitfarlig sport och absolut inte lämplig för vem som helst.
[/ QUOTE ]
Detta innebär att det ligger ett väldigt stort ansvar hos dom som ger kurser och säljer kites. Vet inte hur detta ska lösas men riskerna måste minimeras. /Per
-
bara för att alla ska vara så politiskt korrekta hela tiden så kan man för en gångs skull inse faktum. Jag skriver bara vad alla egentligen tyckte och tänkte i habo härom dan.
säger det igen för sorry asses som försöker lära er kitesurfa utan att tänka efter lite innan.
Missförstå mig inte jag försöker bara skapa en debatt om det här tror det behövs lite ordentlig tankeverksamhet innan folk kastar sig ut i 13m/s med stora kites.
-
Debatten behövs men killen ligger på sjukhus å varken han eller hans polare som läser här ska behöva se ett “skyll dig själv”. Å det handlar fan inte om politisk korrekthet, det handlar om vanlig medkänsla.
/Kalle Netzell -
Jag låter som en hycklare men jag håller med dig med (hihi pinsamt)
-
sant, killen ligger med brutet huvud på intensiven på grund av en olycka…då är det bara att hoppas han blir återställd istället för att pissa på honom. Jag menar vilken kitare har inte haft minst en nära dödenupplevelse? Respektera mannen. (såvida han inte var extremt wreckless men det var han väl inte?)
-
Du snackar om att det inte handlar om att vara politiskt korrekt men det är ju precis det du predikar. (för att reda ut begreppen)
Ger man sig in i leken får man leken tåla. eller extremsporten som det här faktiskt är.
-
Vill vi hålla sporten skadefri, är det upp till oss som kan, (någorlunda i alla fall) att varna nybörjare för vad man ska passa sig för! Sen förekommer det naturligtvis olyckor som vem som helst kan råka ut för..
-
den som inte fattar att man skall hålla sig borta från betong pelare får ÄRLIGT talat skylla sig själv. Kom inte med mer moral snack nu för helvete.
-
Kalla det va fan du vill Rambo, jag tycker synd om killen och känner sympati med hans anhöriga, och därför avstår jag från att skriva inlägg av den typen du gör. Svårare än så är det inte.
Folk gillar å kalla det extremsport å man kan skada sig. För min del hade jag, oavsett hur oförsiktig å korkad han än hade varit, inte tryckt ner i halsen: Du borde nog tänkt efter lite innan du körde in i den dära betongpelaren.
/Kalle Netzell -
Betong är hårt.
Rambo är hård.
Verkligheten är hård.
Det är farligt når vinden är hård.
Men vi kan vara mjuka mot varandra.
Men det är inte lika kul.
/ Hans Olo från Skevbacka -
? Hmmm nu fattar jag inget… Jag känner och betraktar din son (vill inte skriva hans namn eftersom ni inte har gjort det själva) som en kompis. Jag menar vad jag skriver och om han behöver någon hjälp på något vis så är det bara att höra av sig…
Mitt nummer finns i hans telefon under PAN
-
man skulle kunna låta dom som var där tycka och tänka om vad han gjorde fel eller om det bara var otur. han ville nog knappast köra in i pelaren! känns som om det finns många icke konstruktiva förslag om vad han BORDE gjort….lite sent nu va. peace! jag var förresten inte där så jag hoppas bara han kryar på sig…
-
citat
“fan va han leker med ödet, antingen kör han in en pelare eller hamnar han på stranden”
-anonym (i habo 10min innan olyckan)
Logga in för att svara.