Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Beträffande strandstädning i Varberg

• Beträffande strandstädning i Varberg

Publicerad av byguy på 23 april, 2009 vid 07:55

Jag skulle vilja veta om vi får kita i Varberg i sommar? Om inte tycker jag det känns som att gå längst bak i bussen och hålla tyst när man städar områden där man inte får utöva sin sport.
    ….. kanske detta är lösningen, sälj kiten, köp stägrejor, känner du suget efter att kita åk och städa en strand som andra skräpar ner.

zilversurfarn svarade 15 år, 10 månader sedan 11 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • johanw

Medlem
    23 april, 2009 vid 08:03

kan ju va bra o visa att man bryr sig ändå.. kan jag tycka

• svenne

Medlem
    23 april, 2009 vid 08:03

Eller så visar du att du bryr dig, så kanske du får börja kajta där igen.

• svenne

Medlem
    23 april, 2009 vid 08:04

Johan-Svenne: 1-0.
    Postade samtidigt… 🙂

• kvabbso

Medlem
    23 april, 2009 vid 08:18

Jag tycker det känns helt rätt, oavsett kiteframtiden.
    Goodwill och allmänheten får en possitiv bild av surfare.
    Det största pluset är väl ändå att man gör något bra surfare eller inte.

Den här: varför ska jag göra det! mentaliteten fattar jag inte
    Känns som delaktighet har blivit något som andra kan göra

• skotten

Medlem
    23 april, 2009 vid 16:13

of course you should tidy the beach, Even if its only to help those that do not tidy the beach understand that its normal to want to do that sort of thing.

• nic

Medlem
    24 april, 2009 vid 11:16
    Svenne;542263 wrote:

Tror inte det varken handlar om det eller har någon påverkan överhuvudtaget.

Tror vi ska städa stränderna helt å hållet för vår egen skull.

nic

• christian12345

Medlem
    24 april, 2009 vid 14:59
    Svenne;542263 wrote:

Helt sant, kanske får vi det. Å andra sidan, kanske får vi börja vara på stranden igen om vi visar vad som händer när vi inte är där?

Hur eller hur: Nu när projektet är igångdraget allaredan så tror jag att vi gör bäst i att visa enad front, göra vårt bästa och gå dig och städa. Låt oss i stället vänta till nästa år och avgöra om våran good-will gest i år gav någon återbetalning.

Eller?

• jonaish

Medlem
    26 april, 2009 vid 13:09

Gå å städa med er, sen om ni inte får kajta där så ta å skicka en faktura till kommunen för städjobbet!

• blackadder

Medlem
    26 april, 2009 vid 14:19
    byGuy;542259 wrote:
    Jag skulle vilja veta om vi får kita i Varberg i sommar? Om inte tycker jag det känns som att gå längst bak i bussen och hålla tyst när man städar områden där man inte får utöva sin sport.
    ….. kanske detta är lösningen, sälj kiten, köp stägrejor, känner du suget efter att kita åk och städa en strand som andra skräpar ner.

Jag håller med kvabbso. Vi kommer inte långt med den sandlådeattityden Guy.

• jonaish

Medlem
    26 april, 2009 vid 20:30

Jag tror Guy syftar rätt jävla mkt mer på tjänst å gentjänst! Det handlar inte om att ”Varför ska jag göra det?”, vi har ju fått vart där nu och därför ska man också kunna städa nu! Men blir ni blåsta på stället efter städningen så kanske de finns en större anledning till att inte städa senare..!?!? (om risken att få tillbaka spoten är borta)

• skotten

Medlem
    26 april, 2009 vid 21:42

they have rubbish collection points down in Falsterbo just now, grab a bag and fill it up if you are down there : )

• pirate

Medlem
    27 april, 2009 vid 06:45
    jonaish;542971 wrote:
    Jag tror Guy syftar rätt jävla mkt mer på tjänst å gentjänst! Det handlar inte om att ”Varför ska jag göra det?”, vi har ju fått vart där nu och därför ska man också kunna städa nu! Men blir ni blåsta på stället efter städningen så kanske de finns en större anledning till att inte städa senare..!?!? (om risken att få tillbaka spoten är borta)

Det är väl bara att gå ner och städa. Med risk att bli kallad skogsmulle, så tänk på miljön.
    Ingen tycker väl det är ok med skräpiga stränder.

• zilversurfarn

Medlem
    27 april, 2009 vid 14:13

Blackadder eller någon i VSK ring mig. Jag har lite info angående strandstädardagen som kan vara av intresse.

070-598 16 93

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Beträffande strandstädning i Varberg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.