Senaste nytt Forums Vågsurfing Biarritz

• Biarritz

Publicerad av surfpunk på 1 maj, 2005 vid 11:12

Har funderingar på att åka till biarritz för att surfa 2 veckor i juli.Är det någon som varit där som kan bidra med lite matnyttiga tips angående bästa sättet att komma dit(flyg,tåg bil),boende,hyrbil mm.Tacksam för svar!.
    /Anders

stoney77 svarade 19 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • klang

Medlem
    1 maj, 2005 vid 23:00

Kan tyvärr inte komma med svar… men vi kanske ses där.
    Tänkte dra med familjen och surf-bussen några veckor i Augusti. Fick för att mig att fransmännen har sin industri-semester i Juli och att det lätt blir packat i Biarritz då.

surfs-up

• stinger

Medlem
    2 maj, 2005 vid 13:18

Kompis och jag bilade ner till Biarritz 1993. Bodde på lite blandade ställen, campade, letade upp billiga hotell (turistbyrån hjälper till) när det dyngade in lågtryck. Med tanke på att surf har blivit så oerhört mycket större nu så är det nog ganska crowded i juli. Mindre folk, större vågor (julivågorna räcker åt nybörjare iofs) före o efter högsäsong.

Riktigt kul ställe att vara på, längtar tillbaka när man kollar resereportage därifrån. Nu börjar sonen komma upp i ålder och börjar bli sugen att prova på så förhoppningsvis kanske jag drar dit igen.

• petterholm

Medlem
    2 maj, 2005 vid 20:38

Hej,

Bilade till Biarritz 2000 med tanken att jag skulle åka runt mycket. Det var kanon att bo i bilen, men det blev inte så mycket runt-åkande. Jag tycker att det bästa stället att bo på var Anglet som ligger strax norr om Biarritz. Biarritz är en riktigt fin stad, men huvudelen av invånarna är +50-damer med knähund, så det bidrar inte till surfkänslan direkt… Anglet är kontrasten med (tyvärr) lite charterinspirerade stränder, men det finns ett fint/bra vandrarhem där man både kan bo i rum och tälta (billigare) 300-400 m från surf. Man är endast några kilometer från Hossegor där de stora killarna kör när de kommer till europa.

Fundera på när du ska åka dit. Jag var där i två omgångar, först i maj och sedan i juli. Det var helt klart bäst förhållanden i vattnet i maj – under juli var det mycket varmt, inte lika många dagar med vågor och avsevärt mycket mer folk. Därmed inte sagt att man inte kan ha det bra i Biarritz i juli…

Stark sidoström i Anglet när swellen ligger på, så även om det känns töntigt skulle jag föreslå att du paddlar ordentligt i Sverige innan så får du många fler timmar på vattnet.

Jag vet inte hur duktig du är, men ställ in dig på att ta morgonsurfen – man får soluppgång och få och trevliga människor. De lokala förmågorna i Anglet tycker att det är deras vågor, och är man dessutom nybörjare får man inte en våg.

Det blev nog rörigt, men lite mer om surfing än om transport… Jag är avundsjuk.

/Petter

• karin_koala

Medlem
    3 maj, 2005 vid 15:15

Surfen ar helt grym i Biarritz men om du skall undvika mangden av semestermanniskor fran fran sodra delen av europa ak inte iaugusti da ar det helt hysteriskt.
    Det ar ocksa dyrt sa det finns skonare platser norr och soder ut. Mvh karin

• mat

Medlem
    4 maj, 2005 vid 18:09

Bästa campingplats är i Anglet: Camping fontaine-laborde (http://www.fontaine-laborde.com) billigt och nära stranden. I så fall slipper du använda bilen och kan gå och surfa på ”Plage du VVF” eller ”la chambre d’ amour” eller ”les sables d’ or”. Dessutom är det bara 10 min. till Biarritz eller 5 min till ”les Cavaliers” rigtikt fint spot!
    /Mat
    http://www.alohaphoto.nu

• mat

Medlem
    5 maj, 2005 vid 09:07

plage du VVF:

• mat

Medlem
    5 maj, 2005 vid 09:07

plage du VVF (2):

• mat

Medlem
    5 maj, 2005 vid 09:10

Plage du club (mellan les sables d’ or och VVF):
    /Mat
    http://www.alohaphoto.nu

• stoney77

Medlem
    6 maj, 2005 vid 09:19

Ska du köra längs kusten ned kan jag rekommendera ett stop i carcans som ligger rakt utanför bordeaux. Riktigt mysigt ställe med camping precis vid stranden. Var där förra sommaren, tältplats och bil kostade 21 euro/dygn (tips, använd toaletterna i husbilsdelen av campingen, klar klasskillnad). Hur som helst, carcans är mysigt och inte lika crowded som biarritz under juli augusti.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Biarritz

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.