Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport biarritz + nybörjare ?

• biarritz + nybörjare ?

Publicerad av makagu på 16 juni, 2008 vid 20:07

hej jag såg ett gäng som surfade på tv och tänkte att jag ville prova, läste att det bästa stället i europa är biarritz, är det något för nybörjare??
    jag har semester i juli och det är då det är högsäsång där, bokar man rum innan man åker ned eller ska man ta det när man är framme?? utrustning vad ska man ha för matriell räcker det med shorts & hyra bräda ?? eller ska man köpa våt dräkt och bräda mm??

schnitzler svarade 16 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • stinger

Medlem
    17 juni, 2008 vid 07:07

Det är vad jag har hört sjukt mycket folk i biarritz i juli nuförtiden och mao svårt att hitta boende, ta med tält och försök få plats på nån camping.

Jag var i Biarritz i början på 90-talet så minnet kanske sviker men jag upplevde vågorna som snälla för nybörjaren. Jag hade en shorty när det var fint väder och en hel våtdräkt när regnet piskade.

Det finns andra orter i närheten med liknande surfförhållanden men kanske mindre crowded, kommer inte ihåg några namn men kolla kartan o googla runt lite…

• schnitzler

Medlem
    17 juni, 2008 vid 15:59

jag var i biarritz förr förra sommaren. vi körde med egen bil från sverige och tältade i närheten av surfspoten. Men eftersom man inte får tälta överallt där så blev det bl a (märkte när vi vaknade) i ett buskage där folk hade skitit nåt sjukt mycket.

Men för övrigt är det grymt mycket folk, beroende på var du surfar. Vi var bara inne i själva biarritz och surfade 1 gång för att det är tokmycket folk. Så om du har möjlighet till bil så åk till ex labenne, angelt, Hendeye mfl där det är färre folk.

Men för att svara på dina frågor:
    Jag skulle boka innan, som sagt är det mycket folk där. Man kan hyra brädor, finns massvis med surfaffärer, har för mig att det kostade runt 1300 för 7 dagar. Tror att du borde ha en minimalboard eller longboard som nybörjare. Köp en surftröja. kan vara skönt då du ligger och skaver mot vaxet på brädan, utan den kommer du nog få rätt ont. Har för mig att det är varmt i vattnet så våtdräckt lär du inte behöva.
    jag har också för mig att det var nybörjarvänliga vågor.
    lycka till

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport biarritz + nybörjare ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.