• Publicerad av joecool på 26 augusti, 2008 vid 06:01

Tjena
    jag undrar om någon vet bu eller bä om freeridepaket Bic Core, för steget över nybörjare till mer avancerad. verkar annars prisvärt.

Knatte svarade 16 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • Knatte

Gäst
    26 augusti, 2008 vid 18:14

@JoeCool 493917 wrote:

Tjena
    jag undrar om någon vet bu eller bä om freeridepaket Bic Core, för steget över nybörjare till mer avancerad. verkar annars prisvärt.

Bic Core är ju Bic’s gamla Techno serie omdöpt till Core. Helt ok grejer, om man inte vill ha de absolut senaste och lättaste på marknaden.
    Tror säkert att du blir nöjd med dessa grejer och prisvärt. Den enda nackdelen som jag kan tänka mig. Är att det sitter en Trimbox-fena på brädan och det är ett system som är på väg bort. Så du kanske inte hittar lika många fenor som till Power eller Tuttle box.

• pss234

Medlem
    26 augusti, 2008 vid 19:25

köpte en sån för typ 2veckor sen är också nybörjare och det kändes helt ok…kolla på stadiumxxl i sisjön där har de bra paketpriser på den om de har några kvar.

• rasmus_w

Medlem
    27 augusti, 2008 vid 08:33

Det behöver inte vara trimbox på Bic Core. Min Techno2 har deep tuttle.

Däremot känns det när man seglar att brädan är rätt mjuk. Inte Tiga-mjukt så bottenkurvan följer choppen men hoppar man upp på en Cobrabräda så märks skillnaden tydligt. Hoppar man upp på en riktigt kolkrispig slalombräda så…

Naturligtvis är det gungor och karuseller. Ingen blir väl förvånad över att den kolkrispiga slalomen är lite lättare att dinga än Bicen…

• roding

Medlem
    27 augusti, 2008 vid 14:31

Jag skall ju också köpa det paketet med den nya Bic Core 148L och den har deep tuttle.

• Knatte

Gäst
    27 augusti, 2008 vid 14:58

@Roding 494403 wrote:

Jag skall ju också köpa det paketet med den nya Bic Core 148L och den har deep tuttle.

I så fall är det grönt 🙂
    Det stod både Trimbox och deep tuttle på Bic’s hemsida ser jag nu.. Är det Tuttlebox så faller mitt sista argument mot detta paketet..
    Såg att Wallen hade bra paketpriser med rigg till. Misstänker att det är dessa grejer ni skall köpa??

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA