Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › BIC Techno
-
BIC Techno
Publicerad av anonym-anvandare på 23 mars, 2003 vid 20:10Hallå!
Är det någon som har erfarenhet av BIC Techno? Funderar på att köpa en 125L.
/Johan
skarabe svarade 21 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar -
2 Svar
-
152:an tycker jag är otroligt kul o lättkörd. Egentligen ska den väl inte vara så snabb men det är inte många som kör ifrån ändå (inom rätt vindregister såklart och med någorlunda lika men ändå “bättre” brädor. även formula brädor har fått spö på halv vind, inte så många dock)
Den är lätt att gippa. Går att chop-hoppa med.125:an är nog rätt lik. inte lika vanlig verkar det som men en kille jag köpte ett segel av i våras var hur nöjd som helst med sin 125:a. Den tål ju lite hårdare vind och kan säkert vara lite livligare också.
-
Hej.
Jag hade en Techno 273:a (125 lit) fram till i höstas. En klockren freeridebräda som är enkel och rolig att segla med. Den är dock inte gjord för några radikala manövrar och kan kännas lite tung att gippa med. Fast det är klart – jämför du med en större bräda är den naturligtvis mycket mer lätthanterlig. Väger du inte Sumo är den väldigt stabil att dra rigg på. I hård vind är den naturligtvis alldelses för stor och flaxig. Den är mycket stryktålig, men köp lite klister eftersom footpadsen kommer troligen att släppa lite i kanterna. En klockren fortsättningsbräda tycker jag..
Logga in för att svara.