Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bic Veloce priser

• Bic Veloce priser

Publicerad av teo_socal på 17 augusti, 2004 vid 10:42

Tjena, jag kan köpa en Bic Veloce, 290cm bräda med mast, bom o segel. Brädan köptes för 7000 för 5 år sedan. Vad är ett rimligt pris att betala nu?

Mvh Teodor

teo_socal svarade 20 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    17 augusti, 2004 vid 10:51

1500. Max.

• robin

Medlem
    17 augusti, 2004 vid 10:57

Vad är det för segel och mast?
    1500 för brädan, 1000 för seglet, 1000 för masten, 500 för bommen kan vara riktmärken. 4000 alltså. Är du säker på att det är en Veloce 290? Så vitt jag vet har det funnits vivace 290 och veloce 288 och 298, men ingen veloce 290. Kan ha fel.

• Knatte

Gäst
    17 augusti, 2004 vid 12:12

En sådan här kanske??
    Bic Vivace SE 290 (1998)

Lengte: 290 cm
    Breedte: 58 cm
    Volume: 120 liter
    Gewicht: 9,0 kg
    Geschikte zeilmaten: 6.0 – 7.5

Standaard vin:
    Race 38cm G10

Toolbox

• teo_socal

Medlem
    17 augusti, 2004 vid 14:23

Ja det är nog en Vivace SE 290 (1998)
    Jag snackade med säljaren över telefon så jag mindes inte riktigt. Jag har ingen aning vad det är för mast, segel o bom. Vet att allt köptes för 7000 för 5 år sedan.
    Men riktpris ungefär 4000 tycker ni?

• Knatte

Gäst
    17 augusti, 2004 vid 14:48

Beror lite på storlek på seglet. Till en sådan bräda skall du ha något mellan 6-7.0 kvm om det bara är ett st. segel. Är bara mast/fena/mastfot och bom i bra skick, så kan paketet vara värt 3000 eller 4000 kr.??

• robin

Medlem
    17 augusti, 2004 vid 14:56

Beror lite på hur gammalt seglet är och om det är kolfiber i masten. Är det inte kolfibermast är den inte värd många hundringar, och är seglet från -95 är det inte heller värt mer än 500 om det är i bra skick. Är det ett bra segel och mast från 98 kan de vara värda 1000 kronor var.

Jag hade förut en Vivace 282 Carbon som är ruskigt snabb men inget för någon som är ny på små brädor. Jag antar att du är relativt ny surfare, rätta mig om jag har fel. Jag har inte seglat 290-brädan men gissar att den påminner om 282:an och är snabb men inte världens mest lättseglade (men allt funkar om man anstränger sig).

Vet du vad det är för storlek på seglet, vilket år den är ifrån och vilken sorts segel det är? Ta reda på det så kan vi hjälpa dig lite mer.

• teo_socal

Medlem
    17 augusti, 2004 vid 17:17

Tack för all hjälp, tyvärr kan jag inte få tag i säljaren under några dar. Han sa att grejjorna inte använts så mycket så skicket borde vara ganska bra.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bic Veloce priser

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.