Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bic verkar grymm

• Bic verkar grymm

Publicerad av anonym-anvandare på 6 mars, 2000 vid 13:36

Satt och kollade lite på Bic´s hemsida och fick lite info om nya brädan FV1s (alltså inte den feta flappern FV1r).
    Är det någon som läst tester eller t.o.m äger denna 108 liters karbonskönhet.Hur är den? Är den lika grymm som den verkar?
    I så fall lägger jag en order omgående, struntar i att det kommer ruinera mig totalt.

linsurfer svarade 24 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    6 mars, 2000 vid 18:16

Köpa en slalom bräda???? är du tokig eller

• anonym-anvandare

Medlem
    6 mars, 2000 vid 18:51

varför inte?

• linsurfer

Medlem
    6 mars, 2000 vid 19:10

Ska ha du ha den i flera år och älskar att segla FORTAST är den nog ett bra köp. Men 2:a handsvärdet kommer var urkasst pga att det förmodligen inte kommer seglas några fler slalomtävlingar i Sverige på ett bra tag.

• erra

Medlem
    6 mars, 2000 vid 21:07

Bara för att det inte är slalom-tävlingar längre….det kan vara svinkul att segla slalom, de nya grejorna är så sinnessjukt snabba, du kommer aldrig upp i “den andra växeln” med freeride-grejor….

• paddy

Medlem
    6 mars, 2000 vid 21:43

Försäsongspris på ALLA BIC brädor.
    För info: surfersworkshop@hotmail.com eller 0704-672844.

Surfers Workshop Malmö

• andy-2

Medlem
    6 mars, 2000 vid 22:02

Vad jag har förstått är Bic FV1s inte en renodlad slalombräda i traditionell mening utan har även drag av de populära free-ridebrädorna. Lite bredare (58 cm) men fortfarande mycket lätt och säkerligen ruggit snabb(kolla in http://www.bicsport.com). Hade jag haft kulorna hade jag gärna gjort slag i saken, Bicen verkar vara en underbar bräda…

Andy

• fredrik-no1

Medlem
    6 mars, 2000 vid 22:41

Att man inte skulle komma upp i “andra växeln” med en freeride-bräda kan jag väl till viss del hålla med om. Jag tycker det verkar som om den aktuella bicen är ett mellanting mellan freeride och slalom. Nu måste man helt enkelt ställa sig frågan vad man vill göra med brädan.
    Vill man vinna slalomtävlingar tycker jag att man bör satsa på en renodlad slalombräda. Vill man ligga och dra med polarna så passar en freeride bättre.
    I vilket fall som helst så passar inte bicen in, och eftersom det ser lite pyrt ut angående slalomtävlingarna på närmaste tiden så tycker jag att man bör satsa på en snabb freeride som t.ex F2’s Ride. En sådan har jag själv och jag vet att den kan köra ifrån många av de snabba freeride-brädorna och jag tror knappast att den nya bicen har något att sätta emot.
    Jag ska dock följa testerna med stor entusiasm och om det visar sig att Bicen piskar Riden så är jag inte sämre än att jag kan byta!

• anonym-anvandare

Medlem
    7 mars, 2000 vid 00:47

Snacket om att freeride skulle vara lika snabbt är lite strunt.. har man kännt skillnaden så vet man
    jag har en bic 279 95liter och 53 bred väger 5,7 kg
    Tänkte nog behålla den när allt kommer om kring..
    har testat fram och tillbaka mot freeride som f2 axxis ochbic veloce278 och den är snabbare kanske inte så där jättemycket, dessutom gippar den som en dröm och är lättare att hoppa med än en freeride har en kompis som har loopat sin på båda håll så man behäver inte ha en freesyle eller freeride för att trixa och ha kul… det är bara att åka…
    Fast de nya freestyle typ mistral v111 osvser kul ut?
    hur snabba och lösa är de egentligen??nån som vet och har testat?????

• linsurfer

Medlem
    8 mars, 2000 vid 19:23

Läste precis att Kevin Ozee på NeilPryde Maui tyckte att det var den bästa +100l produktionslalombrädan han nånsin seglat. Han gillar FV1r också. Och han har ju kört rätt många protobrädor och dylikt. Kolla in http://www.neilprydemaui.com under discussionboard.

• erra

Medlem
    8 mars, 2000 vid 20:56

Det är inte så att han säljer eller är sponsrad av BIC, då brukar man ju säga sådant….bara lite källkritik….den är säkert bra..

• linsurfer

Medlem
    9 mars, 2000 vid 07:56

Nepp. Han säljer JP, Northshore Maui och Sailboards maui.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bic verkar grymm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.