-
BIG BANG!
Min 23.5a exploderade en sekund efter jag pumpat upp men. (Troligen lite för hårt)
Det tråkigaste med detta (just då) var att jag hade perfekt vind och plattvatten som hägrade (Kovik) i söndags. (Antagligen sista tillfället för mig i år.)
Korna schenade och jag fick bakåtslickat hår.
Först såg jag tio lakan gå upp i rök (pejade faktiskt det
2001 för detta åbäke) men insåg snart att det mesta av denna summa försvann efter förbrukad ångervecka (lite svårsåld kite).Nu kan jag förverkliga en tanke jag haft men aldrig skulle ha genomfört om ej explosionen ägt rum (Flera meter av främre sömmen slets upp).
Sy in främre sömmen så att framtuben blir smalare i stil med en 17 meterskite. Detta måste såklart utföras såre håller. Detta för med sig att kiten blir snabbare och både i luften och att pumpa upp (det senare vet jag och det tidigare tror jag).
Är det månne någon som har någon slags erfarenhet av ett liknande ingrepp??? Jag menar då modifieringen av en kite och inte den föregående slakten, men kunde va intressant att höra om någon ”lyckats” med det också.
Alltså: Hur mycket vågar man sy in? HUR bör man sy in? Eller bör jag bara kassera?Nic
Logga in för att svara.