• BIG BANG!

Publicerad av anonym-anvandare på 16 september, 2003 vid 15:48

Min 23.5a exploderade en sekund efter jag pumpat upp men. (Troligen lite för hårt)
    Det tråkigaste med detta (just då) var att jag hade perfekt vind och plattvatten som hägrade (Kovik) i söndags. (Antagligen sista tillfället för mig i år.)
    Korna schenade och jag fick bakåtslickat hår.
    Först såg jag tio lakan gå upp i rök (pejade faktiskt det
    2001 för detta åbäke) men insåg snart att det mesta av denna summa försvann efter förbrukad ångervecka (lite svårsåld kite).

Nu kan jag förverkliga en tanke jag haft men aldrig skulle ha genomfört om ej explosionen ägt rum (Flera meter av främre sömmen slets upp).
    Sy in främre sömmen så att framtuben blir smalare i stil med en 17 meterskite. Detta måste såklart utföras såre håller. Detta för med sig att kiten blir snabbare och både i luften och att pumpa upp (det senare vet jag och det tidigare tror jag).
    Är det månne någon som har någon slags erfarenhet av ett liknande ingrepp??? Jag menar då modifieringen av en kite och inte den föregående slakten, men kunde va intressant att höra om någon ”lyckats” med det också.
    Alltså: Hur mycket vågar man sy in? HUR bör man sy in? Eller bör jag bara kassera?

Nic

drakakuten svarade 21 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    16 september, 2003 vid 18:45

hehe det finns en anledning till att den är så tjock som den är i diamtern. om du syr in den, med alla små mm på rätt ställe skall tilläggas……… så kommer den att vara ännu sunkigare.. isåfall får du fästa en lina som takoon mamut för att den inte skall deformeras för mycket.
    GOOD LUCK!

• mav

Medlem
    16 september, 2003 vid 21:16

tjena du kan nog få en likadan kite om inte bättre för 3000.- på http://www.kitesurferen.dk , jag tror nog att det är lättare och smidigare tidsmässigt och kanske ekonomiskt.

lycka till!

E

• gugge

Medlem
    17 september, 2003 vid 00:35

Niclas,

nu slipper du ju att salja den!

Brorsan halsar ocksa. (Ar just nu is SF).

/Gugge

• drakakuten

Medlem
    17 september, 2003 vid 10:27

Hejsan!

Att sy in är inte att rekommendera. Skulle förändra formen alltför mycket.

Jag har lagat ett antal liknande skador. Tidsödande men brukar bli bra resultat genom att lappa ihop med nytt dacron.

Mvh
    Anders (Drakakuten)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.