Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Big is beautiful!
-
David White! I stället för vindgränser kanske man skulle ha maxvikt!
-
Eller så lånar man inte ut sina stora segel…….då får andra stå på botten!
-
haha… Stod ju på botten mest hela tiden med 7.8 oxå… Har nu inhandlat ett Warp F2006 9.0 oxå. Tillsammans med 145 liter bör bottenbesöken minska drastiskt… 😉
-
SWE 1 wrote:Vad är det för “nya” 10 kvadratsriggar som har betydligt mer bottendrag? En sån måste jag testa!
😀
Tja, Årets North Warp fanns ju i en formula- och en slalomversion som bägge var ungefär 10 kvadrat, fast formulaversionen sades vara 10.0 och slalomen 9.9. Skillnaden var tydligen främst skärningen, slalomversionen var tänkt som största slalomsegel och formulaversionen som hårdvindssegel för formula. Jag gissar att formulaverisonen dessutom kryssar nåt snäpp bättre. -
Premiär i TT idag. Då 49 cm fena inte är o tänka på där, så satte jag på en 33 cm G-Sport Weed. På tok för liten, men utöver detta var både segel o bräda en dröm att köra. Grymt skönt och slippa o kämpa med sjunkande bräda i dom stooora vindhål som fanns idag. Hade helt enkelt j-vligt sköj, och brädan var mycket roligare o segla än min gamla HS 125. Testade o gasa ett par repor, men fick spin-out mest hela tiden med den lilla fenan. Fick en average på 27knop, och 2 sec på 29.9 knop. Inte illa alls! Gjorde mer stagvändningar idag än vad jag gjort under hela året hittills… Brädan gippade faktiskt oväntat bra, men höjdade lite skralt pga den lilla fenan.
NS Warp 9.0 kändes precis som dom övriga warp-segel jag har. Kändes inte alls otympligt!SpeedJanne: Bommen glider inte så mycket om man drar linorna i frontbeslaget rätt. Bommen rörde sig inte lika mycket heller… 😉
-
Om man är sanslöst snygg.vältränad och väger 70kg vilken slalombräda kan du rekomendera?
-
TSURF wrote:Om man är sanslöst snygg.vältränad och väger 70kg vilken slalombräda kan du rekomendera?
Har lite svårt till att relatera till något av dina kriterier…
Är du väldigt duktig så hade jag rekommenderat Exocet Warp Slalom 58, eller tom Warp Speed. Är du dock lite mera medelgod, eller bara skall ha en bräda, så skulle Warp Slalom 62 sitta som en fläskläpp.
-
Fel där nu…….om man är sanslöst snygg åker man naturligtvis på en Fanatic, vet både surfan, Johan och jag…..:wink:
Falcon 80, 91, 115 är riktiga slalompaket.
-
Och du har satt ditt personliga rekord på….
(Exocet Warp Speed om någon undrar… ;))
-
Fan va gott att man inte har spons, då slipper man hålla på och försvara sitt märke hela tiden…
-
Hahaha… Handlar inte om det… Är lite kärleksgnabb mellan mig o Fanatic-maffian…
-
Jester wrote:Och du har satt ditt personliga rekord på….
(Exocet Warp Speed om någon undrar… ;))
Det är ju det som är så tråkigt, om det varit en Fanatic kunde det säkerligen gått ännu fortare……:wink:
Förutom det så kan jag meddela att jag INTE har någon spons! Men om någon vill vara med och pröjsa så ställer jag upp, maila så får ni mitt kontonummer:smile:
-
Vilken Slalombräda Är snabbast i Sverige? Man vill ju ha top of the line! Snygg kille vill ju ha den snabbaste brädan å grymmaste tjejerna.
-
TSURF wrote:Vilken Slalombräda Är snabbast i Sverige? Man vill ju ha top of the line! Snygg kille vill ju ha den snabbaste brädan å grymmaste tjejerna.
Utan någon större vetenskap så kan man kolla på http://www.gps-speedsurfing.com och då välja parameter (tex Max GPS dispaly). När det just gäller slalombrädor så ligger Falcon 90 bra till eftersom Daniel har fått upp den i 36,5 knop, Johan har fått upp en gammal Mistral SLE i 36 knop, Sven har fått upp en Sonic 85 i 34,6 knop osv.
Frågan är ju kanske då hur man definierar “snabbast”? Maxhastighet eller average?
Logga in för att svara.