Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Big Saturday!?
-
@Kamaaina 415466 wrote:
Mailar dem, glöm inte credda mig om du använder dem på internet dock…
:=)
Fredda
Grymt Fredrik! Tack för bilderna, fick ditt mail, har mailat tillbaka.
Klart, creddar dig för fullt..redan nu, utan att dem ligger på min sida ännu:wink:
Satans mustigt kamera du måste ligga in med, säger det igen grymma bilder! -
Den här bilden är från Middles i lördags, schysst bild om inte annat…
-
@Hänkö 415748 wrote:
Where is “Middles” ??
Strax norr om Klitmöller i Danmark!
-
Ligger i Danmark utanför Hanstholm – kolla maps.google.com
-
@Sinclair 415651 wrote:
http://www.surfersinfo.no/index.php?showtopic=3802&pid=11035&st=0&#entry11035
Från vårt granland!
Holy macaroni. Det är ju tjänstefel att man inte seglat Lista.
-
Ola,
Ska vi lova varandra att släppa allt nästa kuling och dra till Lista? Sådana vågor får man helt enkelt inte missa. Hur lång tid tar det att köra? Kan man flyga dit?/Jesper
-
Det har spanats på både bil och flyg dit… SAS flyger någorlunda nära, men små kärror. Få direktflyg. Lurigt.
Räkna med 12 timmar+ i bil från Stockholm, typ. Men uj, uj, uj, vad det ser fint ut!
-
Oregistrerad
Guest17 september, 2007 at 14:59Lista fungerer best på NV. Best bølger på høst og vinter !
Har fungert 2 helger på rad. Sist lørdag var det 3 m sideoff
http://www.surfersinfo.no/index.php?showtopic=3769 -
@Jesper_B 415781 wrote:
Ola,
Ska vi lova varandra att släppa allt nästa kuling och dra till Lista? Sådana vågor får man helt enkelt inte missa. Hur lång tid tar det att köra? Kan man flyga dit?/Jesper
Jo, det skall vi. Men det är en del att släppa ibland, som du vet (jag landade slutligen i Åsa i fredags trots allt, och jag hörde att du fick ditt på Torö också).
-
har aldrig sett så mycket vitvatten som i båstadbilderna.. sjukt..
-
Jorå Torö levererade rak onshore med bra 5.3 tryck hela fredag em/kväll, mot slutet ökade det på och även 4.7 var för stort. Fint tryck i vågorna som byggde upp förbi gubbe och som sagt växande. Knoppade fint i bussen efter sen vindsurf och otroligt trevlig musikkväll i bussen med familj och gästande DJ i form av Johan S. Somnade med stjärnklar himmel ovanför takluckan och rejält dån från vågorna.
Upp vid 5.30 och det var perfekt side shore, 4.7 och minsta brädan!!!
Första timmen var fantastisk, alltså helt fantastisk även med Toröromantikfaktorn bortplockad. Sedan lite tillfälliga lättningar och gradvis minskad size. Dock otroligt fin vinkel med side off så där perfekt lagom. Jag bytte till 5.3 och floatigare bräda. Otroligt fina vågor som kom allt glesare men så satans fina set. Såg hur Calle N tokrippade (djädrans du fortsätter ju att utvecklas – vilkens speed!), liksom Peter Hammar som vanligt hade fint flyt. Fredrik H försov sig och var lite stressad. Själv var min segling lite ojämn men det var otroligt enkelt att hålla fart i bottom turn och jag satte min högsta bästa arial hemma i sverige någonsin. Ni vet så där när man verkligen känner hänget uppe i luften och sedan kan sätta ner brädan i framkant skummet/i facet och dra vidare i nästa sväng. Såg flera grymmt fina arials av nyss nämnda personer. Vi var inte många på plats men vi hade det otorligt fint!! Man ska inte missbruka ordet episkt, men….
Jag var tvungen att sticka klockan nio och vet inte riktigt hur länge till det funkade. Vred dock allt mer upp på nord/off shore.
Fasen, inget är roligare än vindsurfing när det är som vi haft det i helgen!
/Jesper B
Log in to reply.