Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Bil i Perth
-
Bil i Perth
Publicerad av matsson på 18 oktober, 2006 vid 11:56Känner någon till nått ställe där man kan hyra ett vrak ”rent a wreck” eller hyffsad bilhandlare (ej McsjälvGoo) eller om du själv har en bil till salu i Perth.
Matsson
dr-feelgood svarade 18 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Tänk på att det är långa avstånd i australien och att blir du stående så är chansen hyfsad att du befinner dig i en öken, så se till att bilen håller om du vill ge dig ut utanför stan.
-
Kan rekommendera Club Red Cars i Perth, de har standardkombin Ford Falcon för AUS$ 19-34/dag beroende på hur länge man hyr.
-
matsson wrote:Känner någon till nått ställe där man kan hyra ett vrak ”rent a wreck” eller hyffsad bilhandlare (ej McsjälvGoo) eller om du själv har en bil till salu i Perth.
MatssonPrecis – du vill inte bli stående i bushen – så fixa en vettig bil.
Hyrde hos Burswood Car Rental tidigar i år, minns inte priser just nu, men fördelen var att dom levererar bilen + lämnar nyckel & papper hos p-vakten på flygplatsen – när man reser hem lämnar man bara grejorna hos p-vakten igen. (smidigt om du har flighter som kommer/går mitt i natten + du slipper tänka på transporter in till stan).
Vi körde säkert 400 mil utan minsta problem. Allt bokades/fixade via webben.
Dom hade inga takräcken så jag körde soft racks som jag köpte hos Snd Wind inne i stan.
-
Jag ska själv till Perth i Januari för jobb o kite och tänkte hyra en bil-låter ju som att man kan hyra en kombi för ca 4000/månad. Ska du kita på heltid är det svårt att dela men ska du också knega kan det kanske vara läge att dela på en bil?
Logga in för att svara.