Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing bild länkar till Chrille D.

• anonym-anvandare

Member
    7 januari, 2003 at 16:40
  • anonym-anvandare

Member
    7 januari, 2003 at 16:49

FAAAAAAAAAAAN! SLUTA!!! Jag begår fan självmord i snöyran om ni skickar fler bilder…

• anonym-anvandare

Member
    7 januari, 2003 at 16:52

Fy fan vad gött!! Jag skiter i tentan och sticker åker imorgon istället!! //Chrille

• anonym-anvandare

Member
    7 januari, 2003 at 16:56

Tjena Christian!

Vad i helvete!?! Skall du gotta dig i Cabarete!?! Jag vill MEEEED!!!

/Grönwall

• anonym-anvandare

Member
    8 januari, 2003 at 15:18

Jiiiiiiiihaaaaaaaa!
    Gimme your hose, beer, kites and chickas!

Ser riktigt bra ut. Är det bästa stället i världen för kite, bira och chickas??!!

//Chrille nr.2 (inte riktigt så fager som mr. D) och stockholmare…

• anonym-anvandare

Member
    8 januari, 2003 at 16:08

här e det gött förutom att det regnar utav bara helveteeeeee….. ocha tt kitefan har blivit stulen o att man har vatt med om en moppeolycka och att man har vatt i dominikansk domstol och att man har haft inbrott i huset….

/hugo

• anonym-anvandare

Member
    8 januari, 2003 at 16:19

Umm, det här låter som om man vill ha mer detaljer om. smile.gif
    Domstol… för vadå? Har moppeolyckan något med saken att göra?
    (Och som vanligt så skarvar vi friskt och kreerar mer än gärna en egen story om det behövs:))

• anonym-anvandare

Member
    8 januari, 2003 at 17:56

Ok the Hugo Story of Cabarete 2002/2003

Börja med att köpa en moppe jevligt snabb sådan gjorde väl en 70knyck, delade denna med Toffe, den rullade bra i ca 5 dagar tills vi skulle över gatan till vårt beachhouse, då kom det en bil fort som fan och låste bromsarna och smällde in i oss i en 60km/h som tur var hade vi lite fart och träffade bilen på sidan jag flög över bilen o landa på gatan, toffe flög ochså över o landade på min ryggsäck med kameraväska så den tog hans värsta smäll, jag tog emot med händerna och rullade runt ett par varv, skadade axlen och slog i benet i styret, sedan bröt jag en knoge och skrapade upp lite knän, fötter, armar, armbågar, axlar.

Toffe klarade sig med ett minimalt skrubbsår.

I alla fall vi tog första bästa taxi till sjukhuset och jag fick lite roliga sprutor och fick röntga lite var stans shocked.gif … 4000kr fattigare så var man hemma igen.

Ite nog med olyckan… en vecka senare kommer det två herrar till vårt hus och vill ha 40 0000 pesos (dela på 2) för skadorna på bilen och för att en av dem fick sitta i finkan i tre dar (polisen trodde att jag var död, höhö) helvete heller sa vi, då ville snubabrna (en tysk o en italienare) ringa polisen, men vi ville inte riktigt sitta i finkan över antten så vi sa att dom skulle komma tillbaka morgonen efter.

Detta gav oss lite tid att förbereda, eftersom killen jag köpte moppen av är bra polare med polismästaren i Cabarete så ringde vi honom, efter lite snack och några mutor försäkrade han oss att det inte skulle bli några problem.

I alla fall, dan efter gick vi till snuten, och sket i Italienaren o tysken, dom var vid vårt hus fast hitta inte mig, efter några timmar kom dom dock till polisen i Sosua(närmsta stad från cabarete) kan säga att han var rätt jävla förbannad, hans a att nu var det klippt o jag skulle åka i fängelse osv… fast vår mutade polischef bara skaka på huvvet… efter en massa polisrapporter o advokater så fick jag tid i domstolen, eller vad man ska kalla det. skullei alla fall vara där dan efter kl 8.00 med tysken o italienaren.

När jag kommer dit nästa dag, har italitenaren stuckit eftersom han tydligen hade haft problem med snuten förr. efter nån timmes väntan fick jag betala 6000pesos i böter för att jag hade kört utan försäkring o lite sånt där, fatta inte så mkt. men tysken fick betala det dubbla, hehe… så det löste sig ok, fick betala lite men inte 40 000 pesos i alla fall…

inte nog med detta…

två veckor senare får vi besök av en inbrottstjuv när vi e hemma! Martin o Keke vakanr av det står en neger i rummet och försöker komma ut igenom ett fönster, jag o brollan sover på övervåningen och hör inte så mkt. Martin tog tag i tjuven och kände i hans fickor o grejer, fast han hade inte hunnit ta nånting, han hade tydligen rätt bra panik och bad för sitt liv att vi inte skulle ringa snuten, efter nån minut slet han sig loss och hoppa rakt igenom ett fönster och sprang iväg mot stranden. Sedan blev det lite polis rapport o grejer där med fast det var inga problem.

tre veckor senare igen, snor nån min uppblåsta kite som ligger på stranden utanför kiteskolan där jag jobbar, plus min superfina bom. lagom tradigt, har inte sett skymmten av den, troligen är det nån turrist som har snott den, ni hade inte trott hur mycke folk det har varit på kitebeachen här, vi hade 25 elever om dan i en vecka över jul…

Annrs är det rätt trevligt här i Cabarete

jag återkommer med en bild på X-ray´n

/hugo

• anonym-anvandare

Member
    9 januari, 2003 at 13:15

Jisses, verkar som om ni inte har det direkt långtråkigt där nere iaf. smile.gif

• anonym-anvandare

Member
    10 januari, 2003 at 11:05

Hehe!

HUGO du e grym! Älska att muta förmyndare och jävelskap! Jag är stolt över erkännandet av myndighetsmutor! KÖR HÅRT och hoppas du får tillbaka din drake.

/Xristian

• anonym-anvandare

Member
    10 januari, 2003 at 11:33

tråkigt att vara satt under förmyndare! om det nu är det som menas och inte myndighetsperson/rep.

• getwet

Member
    10 januari, 2003 at 11:39

Det där var ju skitbra, muta Hugos förmyndare!!!Hehe cool.gif

• anonym-anvandare

Member
    10 januari, 2003 at 14:50

de va vidrigt döda alla med yxa de är viktigt i dessa situvationer! JO Hugge jag droppar nog ner om någon månad eller så med olle o pelle o e vidriga på stranden med er kan det fungera? ha det

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing bild länkar till Chrille D.

You must be logged in to create new discussions.