Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bildbevis från Julafton!

• Bildbevis från Julafton!

Publicerad av virena på 25 december, 2006 vid 18:52

Hej hopp!

Ja du Walter, det blev ingen julaftonskiting då vinden var som bortblåst:smile:. Jag fick istället slita med min aussievän på lite ”vågsurf”. Han var mer rädd för de extremt stora vågorna och farliga ripparna än det kalla vattnet:grin:. Tack! Tomas för utlåningen av våtdräkten det gjorde vårt julsurf möjligt!

Kan ju inte säga att bild 1, 2 och 3 är lika exotiska som när jag surfade mitt första bubbel för ett år sedan i Byron Bay. Men efter att inte ha surfat sen i mars så var det ritigt kul (ok Tomas tjuvtränade i apelviken den 23 för första gången i SWE:smile:). Även om man inte ens kan kalla detta vågor så var det riktigt kul.

Sen var jag ju bara tvungen att förklara vår ”svenska tradition”, att bada på julafton. He he:grin:

Det var faktiskt inte så farligt kallt. Jag lyckades faktiskt bada två gånger och skölja av våtdräkterna i vattnet där emellan. Då handuk och alla kläder låg i bilen en bit bort var det bara att traska. Det enda kalla var fötterna som höll på att förfrysa. Kan säga att småstenarna jag gick på kändes som en blandning mellan ingenting alls och aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaoooooooo!!!

klw svarade 18 år, 3 månader sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • gurra_g

Medlem
    25 december, 2006 vid 19:07

Fy fan va kallt det ser ut! Men gött med julsurf!

• gurra_g

Medlem
    25 december, 2006 vid 19:10

Eller det ser ju inte så farligt ut, säkert hela 9 grader 😉

• nic

Medlem
    25 december, 2006 vid 19:26

Du får VG i svensk tradition 🙂

• chohoo

Medlem
    25 december, 2006 vid 21:09

Det är inte utan att jag känner mig ganska tunn när jag kör 3/2 i vårt 22-gradiga vatten …

• milkman

Medlem
    25 december, 2006 vid 23:17

Ni är ju så otroligt bra!

• patrikol

Medlem
    26 december, 2006 vid 03:19

Stabilt!
    6 Grader här nere i Malmö (Ribban) på Julafton när jag badade vet inte hur kallt det var hos er kanske något liknande?

• virena

Medlem
    26 december, 2006 vid 11:27

@patrikol 355920 wrote:

Stabilt!
    6 Grader här nere i Malmö (Ribban) på Julafton när jag badade vet inte hur kallt det var hos er kanske något liknande?

Ingen aning faktiskt, tror att det var ca 9 grader i luften och allt ifrån 6-8 i vattnet. Skönt att det finns fler som gillar att svalka av sig lite:wink: På bilderna kan man nästan tro att det är sommar:laugh:

• tote

Medlem
    26 december, 2006 vid 19:46

Sweet 😀 ! Fan va jag var badsugen på julaftonsdagen, men mycket till vind eller vågor var det ju inte så det fick bli chokladasken ist…:smirk:
    Gott att ni tog er ut iaf. Det är viktigt att sprida de svenska jultraditionerna till människor från andra länder!

• ziik

Medlem
    27 december, 2006 vid 21:26

ja, nu har åresjöns is gått upp till hälften. funderar allvarligt på att skicka upp prylarna. det blåser isbjörnar ute om dagarna å ingen snö eller is. så då får man väl åka på vatten 😉

ha det!
    //Joel

• klw

Medlem
    30 december, 2006 vid 14:58

Stiligt, med beröm godkänt bildbevis!

Det är inte utan att man blir badsugen.

God fortsättning!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bildbevis från Julafton!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.