-
Bildbevis från Julafton!
Hej hopp!
Ja du Walter, det blev ingen julaftonskiting då vinden var som bortblåst:smile:. Jag fick istället slita med min aussievän på lite ”vågsurf”. Han var mer rädd för de extremt stora vågorna och farliga ripparna än det kalla vattnet:grin:. Tack! Tomas för utlåningen av våtdräkten det gjorde vårt julsurf möjligt!
Kan ju inte säga att bild 1, 2 och 3 är lika exotiska som när jag surfade mitt första bubbel för ett år sedan i Byron Bay. Men efter att inte ha surfat sen i mars så var det ritigt kul (ok Tomas tjuvtränade i apelviken den 23 för första gången i SWE:smile:). Även om man inte ens kan kalla detta vågor så var det riktigt kul.
Sen var jag ju bara tvungen att förklara vår ”svenska tradition”, att bada på julafton. He he:grin:
Det var faktiskt inte så farligt kallt. Jag lyckades faktiskt bada två gånger och skölja av våtdräkterna i vattnet där emellan. Då handuk och alla kläder låg i bilen en bit bort var det bara att traska. Det enda kalla var fötterna som höll på att förfrysa. Kan säga att småstenarna jag gick på kändes som en blandning mellan ingenting alls och aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaoooooooo!!!
Logga in för att svara.