Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Bilder: F2 Speed Challenge Torkelstorp 7/10

• Knatte

Gäst
    8 oktober, 2006 vid 09:33
    Swe227 wrote:
    Knatte wrote:
    Tjusiga bilder från idag !
    Jag tog också ett antal bilder idag och blev lite nyfiken på “SimpleViewer” Har inte riktigt bestämt hur jag skall visa mina bilder ännu….
    Är det begränsningar i storlek på bilderna och är simpleviewer programmet lätt att använda?? Orkade inte läsa FAQ nu och hoppas på en snabb lathund i hur det funkar här istället :tongue:

Kalas lätt! Man väljer själv vilken upplösning bilderna skall ha sen fixar programet resten hur stor originalfilen än må vara…
    ladda hem Picasa som stöder “SV”
    Sen väljer man en “mapp” sen “exportera till webbsida”

Hoppas att du skämtar ?? Lätt som en plätt 😡 Tycker faktiskt det verkar vara ovanligt svårt att fixa till detta program….

Det var ju lätt att exportera via webben till simpleviewer. Sedan börja det ju balla ur ordentligt:grin: 😡
    Får inte till någon visning alls. Isf vet jag inte, hur jag skapar thumbnails på ett smart sett i PS CS. Det kanske det är därför jag inte får någon visning, då jag inte har skapat och lagt till några thumbnail ännu??
    Jag har lagt de övriga bilderna i “images-mappen”

Hjälp behövs snabbt !!

Edit! kl.12:15
    Nu har jag fixat till thumbnailsen och lagt till dessa i “thumbs” foldern. det funkar fortfarande sådär….

Jag använde Webbsidefunktionen i photoshop CS File, “automatisera”, Webbfotogalleri ocg följde alla instruktioner. Det gick ju bra om jag var böjd med max storleken 450 pix. Gjorde jag den större så fick inte bilden plats inom ramen.

Så med andra ord! Jag får inte till det via “simpleviewer” och jag vill ha större upplösning än ynka 450 pixlar… Så andra hacker är välkommna med stöd och stöttning.

• jester

Medlem
    9 oktober, 2006 vid 06:15

Prova JAlbum istället. Är ruggigt enkelt att jobba med…

http://jalbum.net/

• Knatte

Gäst
    9 oktober, 2006 vid 08:18
    Jester wrote:
    Prova JAlbum istället. Är ruggigt enkelt att jobba med…

http://jalbum.net/

Hittade ett Adobe Photoalbum visare program istället. Det var så så lätt att arbeta med, som allt borde vara…
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=44633

• Knatte

Gäst
    9 oktober, 2006 vid 12:24

Sedan tycker jag detta kortet är rätt kul a030.gif
    lbj2.jpg
    Lars Bjärkling grinar illa, då inte är nöjd men sin hemmapulade fena a038.gif

• getwet

Medlem
    9 oktober, 2006 vid 14:49
    Knatte wrote:
    Sedan tycker jag detta kortet är rätt kul a030.gif
    lbj2.jpg
    Lars Bjärkling grinar illa, då inte är nöjd men sin hemmapulade fena a038.gif

Det där är min hjälte hädanefter, den enda som fattade att man skulle starta mer i lä dag ett. Vi andra fattade inte det………

• lbj

Medlem
    9 oktober, 2006 vid 15:34

Och nu är du min hjälte hädanefter, den enda som fattade varför jag startade mer i lä dag ett. Kollar ni upp era traks med en vinkelhake så ser ni att anfallsvinkeln var ganska stor dag 1.
    Om jag fattat det hela rätt bör det optimala anfallsvinkeln ligga mellan 25-30grad från halvvind. Rätta mig om jag har fel.

• getwet

Medlem
    9 oktober, 2006 vid 19:27
    lbj wrote:
    Och nu är du min hjälte hädanefter, den enda som fattade varför jag startade mer i lä dag ett. Kollar ni upp era traks med en vinkelhake så ser ni att anfallsvinkeln var ganska stor dag 1.
    Om jag fattat det hela rätt bör det optimala anfallsvinkeln ligga mellan 25-30grad från halvvind. Rätta mig om jag har fel.

Helt rätt, några grader till om det bara brallar i så det twistar till fjärde våden. Men nu gjorde det inte det.

• jester

Medlem
    9 oktober, 2006 vid 19:52

Ironiskt nog så hade vi för lite vinkel på söndagen då det blåste mer i byarna… Hade varit intressant o se vilka hastigheter vi nått om vi bara kört optimala vinklar utan hänsyn till tornet.
    Men samtidigt var det en tjusning o köra mot tornet, speciellt om man lyckades fånga en bra vindby. 😀

• lbj

Medlem
    9 oktober, 2006 vid 20:20

Vi som stod på land såg också att vindbyarna vred ett antal grad mellan olika byar. Det såg också ut som om vinkeln på vinden var olika i början och slutet av varje by
    De som träffade rätt vinkel i byn fick då automatiskt optimal vinkel
    och andra fick vinden mer emot sig.

• getwet

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 13:08
    Jester wrote:
    Ironiskt nog så hade vi för lite vinkel på söndagen då det blåste mer i byarna… Hade varit intressant o se vilka hastigheter vi nått om vi bara kört optimala vinklar utan hänsyn till tornet.
    Men samtidigt var det en tjusning o köra mot tornet, speciellt om man lyckades fånga en bra vindby. 😀

Just det där att åka mot tornet är en kick i sig, det kanske inte blir riktigt rätt vinkel alltid men det är lika för alla. Och denna typ av tävling handlar just om att vem är snabbast på denna sträcka, just nu idag. Därför blir det aldrig optimala förhållanden (vilket måste förstås av dom som inte är med och tycker att “men det går ju fortare när man seglar GPS”)

Man måste med andra ord se speed som två delar. En där vi kör på bana mot ett givet mål, finns inga valmöjligheter till vägval. Den andra mäter hastigheten oavsett var jag befinner mig, vi tar ett ESM eller USM i Holland som exempel. Kör var du vill på Strand Horst mellan vissa tider, snabbast average vinner.

Bägge två har sin charm. Given bana är kul som fan, adrenalinet pumpar på ordentligt när man siktar in sig på tornet. Tråkningarna, skrattet och hejaropen finns hela tiden ute vid “kön” där man väntar på sin tur. (Ni som aldrig stått där har missat något, det är kul som fan, framförallt när Speedjanne och Emanuelsson står där:laugh: !) Nackdelen är att det inte blir så mycket åkt/speedat. Tror vi gjorde max 5-6 repor per heat.

GPS tävlingar däremot ger något helt annat. Ingen väntan, sök bra “rännor”, kör så mycket du kan och hitta optimala vinklar/vatten/byar. Det är således betydligt enklare att köra fortare på en tävling med GPS, men du saknar lite av den där “tävlingsandan” som finns med en given bana.

• carrera

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 13:30
    getwet wrote:
    Jester wrote:

Just det där att åka mot tornet är en kick i sig, det kanske inte blir riktigt rätt vinkel alltid men det är lika för alla. Och denna typ av tävling handlar just om att vem är snabbast på denna sträcka, just nu idag. Därför blir det aldrig optimala förhållanden (vilket måste förstås av dom som inte är med och tycker att “men det går ju fortare när man seglar GPS”)

Man måste med andra ord se speed som två delar. En där vi kör på bana mot ett givet mål, finns inga valmöjligheter till vägval. Den andra mäter hastigheten oavsett var jag befinner mig, vi tar ett ESM eller USM i Holland som exempel. Kör var du vill på Strand Horst mellan vissa tider, snabbast average vinner.

Bägge två har sin charm. Given bana är kul som fan, adrenalinet pumpar på ordentligt när man siktar in sig på tornet. Tråkningarna, skrattet och hejaropen finns hela tiden ute vid “kön” där man väntar på sin tur. (Ni som aldrig stått där har missat något, det är kul som fan, framförallt när Speedjanne och Emanuelsson står där:laugh: !) Nackdelen är att det inte blir så mycket åkt/speedat. Tror vi gjorde max 5-6 repor per heat.

GPS tävlingar däremot ger något helt annat. Ingen väntan, sök bra “rännor”, kör så mycket du kan och hitta optimala vinklar/vatten/byar. Det är således betydligt enklare att köra fortare på en tävling med GPS, men du saknar lite av den där “tävlingsandan” som finns med en given bana.

Håller med till 110%. hade riktigt kul i kön 😉 mycket skratt o härligt
    snack om grejer o tips inga vassa armbågar för att vinna här inte! Härlig attityd var det! men visst VISSA går ju in för det mer än andra 😉
    Tanken slog mig att hade en Tysk sett detta skådespel…30-35 pers stå med midje djupt vatten i en kö mitt ute i fjärden så hade han idiot förklarat oss Svenskar. Sverge är kön´s hemmland ;-)…..

• jester

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 13:32

Haha!

Jag tyckte jag hade fullt upp med att mota 08:or som knödde sig i kön mest hela tiden… 😀

För övrigt så har du mitt fulla medhåll ang tjusningen med dom olika tävlingsformerna, BliBlöt!

• marcus

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 20:36

Var först lite tveksam till mätning med laserpistol men gillar det –
    tycker tiden i kön är nästan lika rolig som att segla.

Hade det varit en mix av tjejer och killar så hade detta varit den optimala
    kontaktförmedlingen sk speed-dating.
    Naturliga samtalsämnen är ju outtömliga tex fenor är ju ett ämne som
    det inte kan pratas för mkt om……eller….

(Är nu uppe i 8 inlägg en ökning med 14,29 % sen igår. Gör om det om ni kan Jesper och Knatte ….:-)

Marcus R

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Bilder: F2 Speed Challenge Torkelstorp 7/10

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.