Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Åsa, Söndag

• ola-h

Medlem
    4 september, 2006 vid 19:52

Faaaan att man missade den söndagen i Åsa. Fick visserligen segla i Guincho, men fick mest stryk i onshorevinden och de punchiga vågorna.

Schyssta bilder. Ser rätt glassy up på den bilden när Jeppe är på väg upp på toppen med utskotat segel.

Hoppas på nästa gång – då skall det bli läppsmack!

• the_novice

Medlem
    4 september, 2006 vid 20:22

Det var lite för mycket onshore på morgonen men efter regnet så blev det rätt bra vinkel, och lite mer lagom tryck i 3.7, men jag tycker det är svårt att hitta rätt vid revet. Blev väl två vågor för min del på dryga fyra timmar som man småler åt fortfarande. Jeppe såg däremot ut som att han alltid kör Åsa…

Fotade lite vid hamninloppet på morgonen iväntan på vindvridet och det såg helt okej ut för shortboards.

• ola-h

Medlem
    4 september, 2006 vid 20:31

Jeppe har väl kört Åsa 3-4 ggr, men har å andra sidan lika mycket vågvalsrutin som resten av konfen tillsammans. Det märks.

Annars _är_ Åsa rätt svårt när det gäller att hitta rätt vågor, speciellt yttre. Speciellt så brukar de fina vågorna bryta väldigt annorlunda från de sämre. Det gör att det är lätt att misstajma de fina om man liksom kört in sig på ett par dåliga. De fina (stora) bryter mycket snabbare.

• jonatan

Medlem
    5 september, 2006 vid 14:29
    Ola H. wrote:
    Faaaan att man missade den söndagen i Åsa. Fick visserligen segla i Guincho, men fick mest stryk i onshorevinden och de punchiga vågorna.

Schyssta bilder. Ser rätt glassy up på den bilden när Jeppe är på väg upp på toppen med utskotat segel.

Hoppas på nästa gång – då skall det bli läppsmack!
    Inte för att jag vill strö salt i såren, men gårdagen var nästan ännu bättre.. :p

• ola_p

Medlem
    5 september, 2006 vid 14:31

Åsa inre igår var sjukt najs, helt död känner jag mig idag dock…

Både jag å jonatan körde 66liters vågis och 4.4 resp. 4.7 med riktigt fetingtryck emellanåt. 4.0 hade nog varit lagom egentligen…

• jesper_b

Medlem
    5 september, 2006 vid 18:55

Men vad f-n: Jag ser ju ut som om jag står och skiter på mig! Då tycker jag Mats (med Smacket) cut back ser betydligt finare ut. Åsa var trevligt dock. I synnerhet söndag eftermiddan på inre var riktigt lekfull.

Måndagen var tung i Apelviken. Mitt superfreak 3.7 fick visa färg. Tidigt i morse var det dock riktigt fint med hyfsade vågor, lite bättre vinkel och man kunde till och med hålla 4.2 utan problem. Jag dock väl mör redan då, för att inte prata om nu…

Tjoho – vilken start på hösten!

/Jesper B

• ola-h

Medlem
    5 september, 2006 vid 19:56
    Jesper_B wrote:
    Men vad f-n: Jag ser ju ut som om jag står och skiter på mig! Då tycker jag Mats (med Smacket) cut back ser betydligt finare ut.

Mats är givetvis också fin, men din våg var mer ”glassy”, helt klart – eventuell ofördelaktig position till trots.

Mvh,

Ola H.

• lars_k

Medlem
    6 september, 2006 vid 05:45

Kul att se Ståkkholmarna käka sten på yttre revet i söndags! Kul att ni inte fegade utan gick in väldigt högt hela tiden, vilket ibland straffade sej. =)
    Synd ni missade måndag kväll. Inte lika stort men grym vinkel, rak side- till side-off. Och cleant! 🙂

• jesper_b

Medlem
    6 september, 2006 vid 15:44

Ola: Visst är Mats fin, men du är inte så dum du heller… till och med ren och fin!

Lars: Klart Stockholmsvågseglare käkar sten, det är det vi ägnar oss mest åt hemma på stenstrand (som jag dock har lite mer koll/local knowledge om).

Hoppas på att snart komma tillbaka och äta lite mer västkuststen!

/Jesper B

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA