-
Bilder från Baby bay, Dahab
Hemma i verkligheten igen efter en lyckad semester i Dahab, Egypten. Vind 7 dagar av 7!! (4,2 – 5,3 vindar). Jag och min fru skulle koppla av med en lugn, avslappnande semester. Å den blev lugn… för min fru! Själv hade jag i princip konstant träningsvärk, sår i händerna och helt blåslagen efter misslyckade spockar mm (eller vad det nu va!?). En perfekt semester helt enkelt!
Kul med alla duktiga seglare uppe i Baby bay. Bl.a. Niklas Stråhlén var där. Några från North sails teamet var också där och spelade in en ny film. Känslan att segla några meter bakom Gollito, som sätter något jag inte ens kan uttala, kändes lite overklig. Grymt inspirerande måste jag säga! Ja, till en början i alla fall ”det ser ju så jäkla lätt ut”. Mot slutet övergick inspirationen då och då mer mot frustration ”fan, de här med freestylesegling är inget för mej… jag köper en jävla kona istället”.
En eftermiddag tog vi en promenad till udden ute på Baby bay och fick en show som till och med min icke surfande fru var imponerad av! Här är lite bilder, tagna med min lilla Ixus.
Logga in för att svara.