Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från dagens segling i Apelviken.

• Bilder från dagens segling i Apelviken.

Publicerad av gurra1978 på 31 januari, 2007 vid 17:48

Vilken dag! Man kan knappt tro att det är sant. Vinter i stor del av Sverige men på västkusten är säsongen i full gång. Varmt i luften, inte så kallt i havet, solsken, pangdrag i 4.2 och fina vågor med bra vinkel (på slutet dock nästintill ren sideshore men 20-25 m/s = tufft). Här är några bilder från oss lyckliga som rockade järnet i vågorna :cool2: Det går att köra till 17:00 på kvällen och nu är man lite mör efter 4 h segling.

Fler finner ni såklart på http://www.kulingvarning.nu

img_3830.jpg

img_3865.jpg

img_3869.jpg
    img_3888.jpg
    img_3894.jpg
    img_3954.jpg
    img_3955.jpg

surfpunk svarade 17 år, 9 månader sedan 11 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • lars_k

Medlem
    31 januari, 2007 vid 18:03

Grymt Gurra, ser najs ut. Jag satt på jobbet och kollade på er på webbkameran. Jobbhelvette. Jag skiter i deadlines och flexar fanimej ut nästa gång och joinar er!

• endy

Medlem
    31 januari, 2007 vid 18:43

Fedt Gurra!
    Vi hade oxå riktigt bra idag, kommer förhoppningsvis bilder senare.
    Så jävla gott att vara back in the game!

• sebbe

Medlem
    31 januari, 2007 vid 18:44

Shit vad fint det såg ut att vara.
    Är tyvärr upp i helvetes stockholm en hel vecka.
    Får se nästa vecka om det kommer nån vind.

Kör hårt!

• gurra1978

Medlem
    31 januari, 2007 vid 19:05

Jag satt på jobbet och kollade på er på webbkameran

Det är också ett sätt att surfa :tongue: Dett kommer fler dagar men denna borde dokumenterats med headcam. Jag mötte några riktiga dumpande monster därute som jag blev lite rädd för helt enkelt. Det var stort på slutet.

Vi hade oxå riktigt bra idag, kommer förhoppningsvis bilder senare.

Härligt att höra. Ser fram emot de bilderna. Kul att du är på vattnet igen. Hur kändes nya brädan/brädorna?

Är tyvärr upp i helvetes stockholm en hel vecka

Hälsa isbjörnarna 😉

• militaren

Medlem
    31 januari, 2007 vid 19:05

Man vet i alla fall vilken sida man ska flytta till när man ska skaffa stadig lya^^

• ravennaboy

Medlem
    31 januari, 2007 vid 19:21

nice pics!
    but what is going on on picture 5?? bottum left……. rockdance??…

• gurra1978

Medlem
    31 januari, 2007 vid 19:35

Man vet i alla fall vilken sida man ska flytta till

Damn right där Militären.

but what is going on on picture 5??

En solklar PONCH. Nästan. Jag är lite kass på att få upp riggen tyvärr men var hur nära som helst på att sätta den idag. Det viktiga är att det går framåt.

• ola_p

Medlem
    31 januari, 2007 vid 19:36

Najs, kallt?

• gurra1978

Medlem
    31 januari, 2007 vid 19:47
    Ola_P;362893 wrote:
    Najs, kallt?

ICKE! Ok, första rundan är värst. Man kör 20 min har lite ont i fingerspetsarna, går upp skakar lite sen är värmen tillbaka och efter det vart det nästan non-stop segling i 3,5 h. Det finns inga ursäkter nu att inte surfa :smirk:
    Du får joina vid nästa tillfälle och ta lite bättre bilder med din killercam.

• davo

Medlem
    31 januari, 2007 vid 20:53

Det var väl själva helvete! Jag hajar ingenting, jävla Hellmen är vad du är Gurra och ni andra jävla vinterdårar. För det är fan vinter! =)
    Jag är djupt impad, förbryllad och oerhört avundsjuk. Det ser grymt ut på varenda bild, men kan själv inte tänka tanken på att hoppa i plurret.

Ses i viken…framöver!
    /David

• fastforward

Medlem
    1 februari, 2007 vid 12:44

@Militären 362880 wrote:

Man vet i alla fall vilken sida man ska flytta till när man ska skaffa stadig lya^^

Satt precis och tänkte samma sak – fy tusan vad fel jag bor. Men hur tusan ska jag övertyga sambon? Hennes definition av att “bosätta sig någon helt annanstans” är att flytta från norra till södra sidan av stan 🙁

Hur lyckades du hamna på rätt sida Gurra? Dela med dig av framgångsreceptet!

• bergelin

Medlem
    1 februari, 2007 vid 14:19

Det ser ju helt underbart ut, förhoppningsvis får jag jobb i Gbg i dagarna och då får man ju ta del av den där härligheten.. ;o)

Det är en vinst i sig, nu ska man bara hitta ett billigt boende i innerstan, vilket är lite svårare..

// Erik

• surfpunk

Medlem
    1 februari, 2007 vid 14:31

@gurra1978 362891 wrote:

En solklar PONCH. Nästan.

Hur svår är en Ponch egentligen,svårare än en spock?,ser ut som man ska vrida hela kroppen ur led?!.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från dagens segling i Apelviken.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.