Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bilder från en blåsig dag på västkusten
-
Bilder från en blåsig dag på västkusten
pennywise svarade 16 år, 9 månader sedan 15 Medlemmar · 34 Svar
-
Har hänt mycket på segelfronten prova mitt gammla zeta 2 från 98 4,2m2 men det var kasst, för stort i byarna och dåligt drag i dalarna. Bytte till combat 4,7 som givetvis var på tok för stort men ändå mycket bättre. Är sjukt svårt att gippa, man måste segla snabbt för att orka hålla seglet i gippen men då går det så fort att man studsar på minsta våg och får svårt att få railen att bita bra. Nytt 4,2 måste köpast snarast om dessa vindar fortsätter vara helgstandard.
-
Här kommer ännu en bild in på konfen 🙂 har suttit och gjort om efterarbetet på bilderna som enligt mig blev betydligt bättre kolla igen om ni vill 🙂
SeeYa Robert – SAW –
-
tack fredrik
hahahhaha…fins ingen haj i kapstaden….;-)
Bara en massa sälar som lattjar i vågorna vilket gör att man kommer upp riktigt snabbt på brädan!hade
mats -
Fina bilder allihopa. Här kommer en till. Tack Robert för den. Nu är det dags att bege sig ut på havet igen, det blåser satan idag med.
-
Snygga bilder, men fyfan vad kallt det verkar ;), jag är nog mer sommarsurfare…
-
Rubriken gäller alltjämt, Apelviken fortsätter att leverera fast med sämre vinkel. Detta är fjärde dagen på raken jag seglat med överlag fantastiskt fina förhållanden, Bilderna visar Sebastian och Staffan, med 4,2, som både bjöd på överriggat som underriggat, det senare efter 14.00 tiden.
Hur var det i lejet idag?
/Fredrik
-
Hur var det i lejet idag?
Jag var nere vid 11-tiden och tittade och det såg fint ut men bra tryck i 4.1 för de som körde. Jag körde 13-14 och det var suveränt bra men supercleana vågor och underbart för hopp. Inte den bästa vinkeln men det var dundertryck i 4.2 och det gick bra för min del så jag kan inte bli nöjdare. Jag kollade Apelviken också men jag tror ni gjorde en miss där alltså, Lejet var nice idag.
-
Najsa bilder från Aple. Lejet var oxå najs, 4.5 med pungadrag och nära nog onshore.
Jag tog inga bilder dock… -
Det var inget fel på apel idag, kan omöjligt varit bättre vinkel i Lejet…. tror du gjorde en miss!!! 😉
-
Jag vill helst inte vidkännas en miss, så jag tror också Apel var bättre……..
kul att ni hade ändå hade det hyggligt../F -
Lejet var faktiskt riktigt riktigt bra trots vinkeln S/SV och maxdrag för 4,1.
Inte var det trångt heller o supercleanavågor. Gurra var i extas vilket tyder på att vi gjorde bästa valet då han kollat viken precis innan, jag var lite tveksam först då jag saknade många locals.
Apropå vågor:
I går var jag i Lejet och stod på piren o såg på 10 m håll en säl som stack upp huvudet precis innan en riktigt stor våg bröt och sen kom den upp igen och så höll den på ett tag. Det måste väl vara det ultimata beviset på en bra våg, för vem tillbringar mer tid i vågorna, fast kanske precis under, än den…//Magnus
Lite bilder från Lejet tagna av Lena
-
2 bilder från läjet på förmiddagen precis efter Alex lagt ner kiten dåliga bilder jag vet men ändå bilder 😉
-
Ovanlig skottvinkel för att vara Lejet. Jag kunde ju utfört nån typ av manöver om jag vetat att du fotade… Men man ser iaf att det var gubbhögt. 🙂
-
RRD;442577 wrote:Lejet var faktiskt riktigt riktigt bra trots vinkeln S/SV och maxdrag för 4,1.
Inte var det trångt heller o supercleanavågor. Gurra var i extas vilket tyder på att vi gjorde bästa valet då han kollat viken precis innan, jag var lite tveksam först då jag saknade många locals.
Apropå vågor:
I går var jag i Lejet och stod på piren o såg på 10 m håll en säl som stack upp huvudet precis innan en riktigt stor våg bröt och sen kom den upp igen och så höll den på ett tag. Det måste väl vara det ultimata beviset på en bra våg, för vem tillbringar mer tid i vågorna, fast kanske precis under, än den…//Magnus
Lejet ägde enligt extas-index och NAVY-säls så ni gjorde nog tyvärr bort er :grin::wink:
Här är några till pics från gårdagen, brutalt men inte lika bra som idag.
Foto: SAW -
@Lars_K 442604 wrote:
Ovanlig skottvinkel för att vara Lejet. Jag kunde ju utfört nån typ av manöver om jag vetat att du fotade… Men man ser iaf att det var gubbhögt. 🙂
Tanken var att fota kite idag så jag var i kohagen. Så det blev bara ett par skott från höften 😉 hade min son med mig oxå så vi var väl där i typ 5 minuter. Såg iaf sjukt bra ut 🙂
Logga in för att svara.