Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bilder från en vecka i klitmöller.
-
Bilder från en vecka i klitmöller.
Publicerad av johan_gbg på 11 oktober, 2006 vid 11:05Återfinns på:
http://picasaweb.google.com/johan.millbergs/DK2006Självklart va det ingen som ville fota när det var som bäst 🙁
zoffe svarade 18 år, 6 månader sedan 10 Medlemmar · 20 Svar -
20 Svar
-
Oregistrerad
Gäst11 oktober, 2006 vid 11:24Sköna bilder!
Antar att ni var helnöjda med resan.
-
Kan inte vara annat än nöjd! Lördagen med 3.4, sideshore logohögt och runt 20 m/s medelvind var rätt maxad! =)
-
Grymt schysst!! Det ser inte ut att ha varit så mycket folk på vattnet. Inga tyskar där eller?
/jeppo
-
Jäkligt kul, jag tycker nog att söndags förmiddagen var bäst med lite lagom tryck i 4.7 och lite cleanare vågor. Så jäkla sugen bara på att åka mer nu när man kommit igång lite…
Vet inte hur mycket folk det brukar vara där men tyskarna dominerade väl. Kul annars att se Pedersen mfl live i Klittmöller. Såg dom inte i Hanstholm under helgen, undrar var dom var då, secret spot?
-
Kul att se, tack för att ni visade lite bilder lite roligare att jobba. Ska åka till Klitt på lördag hoppas ostmöget vänder.Kanke ni har några bra tips i ost?.
-
Blåvand kan ge hyfsade vågor på SO. Annars suger Jylland på ostligt…
Plattvatten finns det ju dock gott om, i alla vindriktningar. 😉 -
Jag såg att söndagen nog skulle kunna vara finfinmed swell som låg kvar men minskande vind. Men lördag innan vrålvinden kom måste varit fin också, eller?
ingen ville dela bensin med mig så jag höll mig hemma.
/Magnus -
Vinden låg på SV runt 10 m/s på lördagen innan fronten kom in. Var en hel del folk ute i Klittmöller men det såg lite klent ut. Vi sparade oss till Hanstholm och västvinden som skulle komma in under eftermiddagen istället.
Och ja, söndagen var klockren! =) -
Lars_K wrote:Nordvästra hörnet på Jylland. Nordens (Europas?) Hawaii!
Ligger nära thyborøn? jag seglade dit en gång nämligen och där var de SJUKASTE våg-vindförhållandena jag någonsin varit med om! tror inte det hade lämpat sig att vindsurfa där men FETA vågor och MYCKET vind var där iaf! -
Alex_ wrote:Ligger nära thyborøn? jag seglade dit en gång nämligen och där var de SJUKASTE våg-vindförhållandena jag någonsin varit med om! tror inte det hade lämpat sig att vindsurfa där men FETA vågor och MYCKET vind var där iaf!
Motsägelsefullt så in i bängen! Hur kan feta vågor och mycket vind inte lämpa sig för vindsurfing? Utveckla bitte? 😮
Kan bara hålla med om att ”Klittan” är det ställe man vi vara på..
-
Alex_ wrote:Ligger nära thyborøn? jag seglade dit en gång nämligen och där var de SJUKASTE våg-vindförhållandena jag någonsin varit med om! tror inte det hade lämpat sig att vindsurfa där men FETA vågor och MYCKET vind var där iaf!
Klittmöller ligger några mil norrut. Men det är en brutal kust, som ej går att köra vid pålandsvind pga det brutala shorebreaket. Vid sidvind funkar det dock att ta sej ut, tex vid S i Agger som ligger strax norr om Thyborön.
Vid SV i Klittmöller skyddar en udde och rev så man kan ta sej ut, likaså i Hanstholm vid V-NV där launchen är riktigt snäll, särskilt nu när det blivit en sandstrand istället för en massa kalksten. -
stora vågor och fetevind, just det!!! 😀
Det är ju därför jag åkt dit i 15 år!!!
Vad skull man annars där och göra?!? 😉/Magnus
Logga in för att svara.