Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bilder från Gotland!!
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst15 mars, 2003 vid 08:32Det där med alkohåliska drycker innan man surfar e nog inget för mig”vekling”..Första gången jag prövade,va min sita
Ne fyfan va surfsugen jag är!
-
“Lillebrorskomplexet” lyser igenom. Det är kul att det finns bra alternativ till Fristajl i Apelviken®
-
Anonym skriver:
“jag har också svårt att kunna tro att det bygger upp stora vågor ifrån väst som det oftast blåser.länge leve framsidan av Sverige.”Missade du bilderna som jag inledde denna tråden med??
-
Det där med en dagbok om förhållanden och gotlänska pärlor tänker jag låta ER som sett ‘snäcken’ få skriva.. jag måste bara söka stipendier för att få tid med underlaget..
Behöver alltså en rejäl släng SQL och php för att förverkliga alla drömmar som ska ge oss en levande sida för oss gotlandsälskare! Den hemsida om Gotlandssurf jag har nu har ingen konkurrens och är inget att skryta om.. men det kan bli nått om nån snäll fond vill!
Förövrigt .. Gotland .. *knäsvag* .. kan/vill inte skiljas!!!
-
Kolla på Windsurfing club halmstads hemsida, så får du se på vågor det är annat än dem småvågor som du hänvisar till.
-
Locka inte hit dem. Låt oss ha våra brutalvågor för oss själva. Det är ju redan tillräckligt överbefolkat i våra västkustspots en bra dag =)
-
väst som det oftast blåser….
inte ofta förra året….. då var det ostan som regerade och så ska det bli även i år!! -
..då får ni ännu mer alger, ha ha.. Dem knähöga vågorna som visas från gotland kan ju inte jämföras med dem nästan masthöga vågorna som vi har på västkusten. Och tar man sen båten till Danmark så liknar ju era vågor rena plattvattnet.
-
Varför inte njuta istället av att Sverige kan erbjuda mer än Fristajl i Apelviken®
Sen är det bara ett faktum att det är större ytor vatten i Östersjön än i Kattegatt.
Och dubbelt så djupt så vågorna samlar kraft och träffar hårda bottnar/pallkanter. Lite vindosäkrare kanske.Tidigare år har det varit vindsäkrare på västkusten, men senare år har inte lågtrycken kommit in från väst på löpande band som förr. Utan tagit en annan väg och skapat ostliga vindar. Synd för det är kul på västkusten, men sitta och vänta på Varbergs parkering i frånlands bris och regn suger.
Så Skåne, Gotland och Öland kan nog få sig en visit i år, men om lågtrycksvandringen kommer igång så det blåser ordenligt på västkusten kan ju det vara bra också.
Vi får väl hoppas att vi alla får lite bra vind så alla blir glada.(Appropå alger, för något år sedan var det RIKSVARNING på kuststräckan mellan Varberg och Halmstad därför att vattnet var så förorenat av bekämpningsmedel från böndernas åkrar som runnit ut i havet).
-
Du har uppenbarligen inte varit i Apelviken vid NV 15-20 m/s. Då blir det logo- till masthögt side-on och mycket kul =)
Tolkar också ditt inlägg som om du är en av dem som campar och skitar ner i veckor på södra parkeringen, väntar på vind och blir grymt besviken. Vi locals bara skrattar åt er, men ni lär väl er till slut att studera väderprognoser innan ni bestämmer er för att åka. Det är lågtryck som behövs och de kommer i perioder. Att “åka till Varberg och surfa vecka 28-30” funkar inte.
Förra året var sämre än vanligt från Sept-Okt, men det fanns bra dagar då också. Våren och försommaren var som vanligt bra.
Men jag håller med om att ostkusten kan vara grymt bra också. Har haft mkt bra surfdagar på Öland och Österlen. Det gäller ju bara att åka dit det blåser. -
Hang loose..
Sitta på parkeringen och vänta på vind kan andra göra för det som sagt vad suger.
Och visst även Varberg kan bli riktigt kul om det blåser först hård väst som vrider till nord-nordväst.
Så hoppas det blir lågtrycksvandring framöver. Och det är ju bra att finns andra ställen även om vi alla har våra olika favoriter -
Tycker det är lite trist att se/läsa många inlägg.
“Jag hänger här, jag är en local och jag ska fanimej inte flytta mig. Det här är det bästa stället. Ta era knävågor och dra till baltikum. Där vattnet är ännu skitigare. Av killar som campar. Precis som ni. Såna vi garvar åt.”Man blir grymt sugen att åka till västkusten måste jag säga!
Jag fattar inte vad ni är rädda för? Att alla drar till Gotland istället för till Västkusten? Är det inte bra att det finns fler schysta surfspots än ETT? Att variera sig är bra, you know!
Nån kille här på forumet har som signatur: “mindre attityd mera surf”…
Kan inte beskriva det bättre själv.
-
Ähhhh, dom e bara avundsjuka!
Klart gotland är en underskattad plats för vindsurfare, det är ju kruxet med båt och så!
Surfa där det blåser!Join hands
We shaaall overcome!
-
Äh, ta inläggen med en nypa salt
Man reagerar bara när någon skriver strunt om just sin egen favorit spot, som t.ex. “Freestajl i Apelviken”…
Jag önskar jag hade en bil god för 300 knyck som drar 0.1 l mil (gärna amfibiebil för Gotland och Danmark). Då skulle man kunna surfa nästan varje dag i bra förhållanden, oavsett var =)
Logga in för att svara.