Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bilder från Halmstad, DOGGE 20_3_04
-
Bilder från Halmstad, DOGGE 20_3_04
Publicerad av imported_borje på 20 mars, 2004 vid 10:44Här kommer lite bilder från Halmstads renaste strand….
Häng löst
imported_borje svarade 20 år, 12 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Körde inte själv, men det var djävligt kallt vid sidan om
-
Fan va äckligt vattnet såg ut! Jag skulle då inte vilja dra nån kallsup där i alla fall. Var det nån jättestor båt som dumpa massa skitt den dagen eller vad är det frågan om?
-
Gissa varför stranden kallas Dogge (typ Dog shit beach). Det var badförbud där tidigare, vet inte vad som gäller för surfare…
-
Vattnet i sverige har ofta den färgen när inte solen lyser och Nissan rinner ut i närheten och därför blir vattnet lite brunt. Men det är fortfarande en av sveriges bästa ställen vid rätt vindstyrka och riktning.
Fan att man ligger hemma i feber en sån här dag. -
Vete fanken om man kan dra hela sverige över en kam, nere hos oss ser du bottnen en bra bit ut så här års, kristallklart vatten på skånes sydkust(och sveriges bästa vågor)
Så det är bara att packa bilen och köra ner till oss så slipper ni den där sörjan för det ser onekligen fördjävligt ut!
Aloha/Oscar
-
vem f-n vill segla bland tång? Färgen på vattnet har för f-n ingen betydelse och man behöver ju inte ligga i och sila det!
-
Suveräna bilder.
Men vad hade ni för prognos ?
Stannade uppe en stund i natt och såg sista från SMHI de hade lovat halv snöstorm och kulingvarning.
Resultatet var lite regn och knappt nån vind alls.
Jag som hade längtat så….
Men tack för suktbilderna..
-
Prognosen var väst sydväst 11-14, och den stämde bra.
Ni ska inte klaga på Dogge
en fantastisk spot när det blåser rätt. Angående vattnet så är det ju inget helso spa! Men vill man ha finare vatten åker man ju bara en mil till Tylösand eller Ringenäs! Vi har det för bra här i Halmstad
Häng Lööst
-
Jag kör iof. inte formula men jag tror inte Dogge är särskilt bra för det ändamålet. Dogge är ju bäst från syd till västliga vindar och då rullar det ju in stora vågor om det trycker på, och det är ju inte formula fördelaktigt.
Logga in för att svara.