Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bilder från klaaaaagaaan idaaaaaa
-
För övrigt så borde jag inte promota (vilket jag tycker jag gör här) klagshamn på det här viset eftersom nu har dom fått för sig att ENDAST medlemmar får lov att vistas på deras område! Andra är hänvisade till att rigga utanför klubbens område!
Jag har fan gjort reklam värd mer än vad ett jäkla medlemskap där kostar, men sånt förstår dom sig inte på!
Jag vet inte vad den allmänna uppfattningen på klubben är, men det finns VISSA som inte har ett surfar ben i kroppen och bara vill ha hela stället för sig själva.. Hallå liksom, softa istället!!!!!
Innan det här attitydproblemet hade jag mcyket väl kunnat tänka mig ett medlemskap, men nu.. KNAPPAST!!!!! -
jääklar va tråkigt. klart att man ska få feta vart man vill. men samtidigt är det klart att man går med i lokala klubben om man utnyttjar stället ofta, men klart faen alla är välkomna, lite sooouul nu för sjutton gubbar!
jäjä, juste med bilder från vattnet
-
Sååå du menar att om vi brissugna gbgare sätter oss i bilen å åker 30 mil för att segla lite hardcore seebreeze, så får vi inte låna eran gräsmatta???? Låter galet…
-
Där finns ju gräsmatta precis utanför bommarna så det är inte så farligt som det låter… men dock! Dessutom vet jag inte om denna uppfattning är delad av alla på klubben, men vi har stött på vissa griniga typer på sistone!
-
Hm… Oki då Känns nästan som att man hade klarat av att möta dessa ”griniga” gubbjä–lar öga mot öga..
Eller har dom persoligen köpt upp marken??
Skit samma.. Lär inte dyka upp där innana våren 2006.. Det hinner säkert ändra sig innan dess! Men man kan ju inte låta bli att reagera!! Det är nästan som dessa ”secret spots”…. Seriös!? Är vi sååå många som håller på med denna sporten att vi måste ha ”hemliga” spots, och spots som inte alla får använda???
// Thomas, som gärna ser fler folk i Beerlanda!!!!
Så länge alla kör lugnt igenom bostadsområdet..
-
Jag är lack på den attityden. Helt ok om man som besökare inte nyttjar klubbstuga, toalett, kollar på deras vindmätare etc men att stänga ute besökare från området e bara för mycket.
Känns som att det är mer, vi vill ha vår lilla privatcamping ifred, attityd än surfattityd. Vad är problemet med att ”låna ut” vattnet och lite gräsmatta som inte ens är er/t?
Kan inte nån som är för besöksförbudet uttala sig i frågan så att vi får klarhet i vad som gäller och varför!
Ni är välkomna ner på Näset när ni vill, för det är ju jag som bestämmer över vem som släpps in där eller ej, not!
-
Vilka grymma bilder och surfare !!! klagshamn var gött, men nu behöver vi vååååågor och en 4,2 SNARAST!!!
/Pidde -
Strandområdet vid klubbhuset är till för klubbens medlemmar och deras vindSURFANDE gäster, och inget annat.
-
De kan inte neka tillträde finns något som heter strandskydd och allemansrätt. De kan ge hur många sura kommentarer som helst….tur att vår klubb inte funkar på samma sätt…här frågar folk hur de gör för att bli medlemmar då de känner sig så jäkla välkomna isället.
-
Allemansrätten gäller faktiskt inte där då klubben arrenderar marken från kommunen. Tycker dock det är för jävligt att folk inte känner sig välkomna! Är själv medlem i klubben och jag tycker det är skitkul när det kommer surfare från andra ställen. Klagshamn är en pärla som alla surfare ska ha tillgång till. Jag hoppas det är så att ni som inte känt er välkomna har missuppfattat personerna som fått er att känna så. Har ni INTE missuppfattat dem tycker jag det suger! Självklart vill klubben värva nya medlemmar då det kostar en del att driva stället men att göra det med en taskig attityd är att gräva sin egen grav. På det sättet blir det inga nya medlemmar. Kör man mycket där kan jag dock tycka det är rimligt att man löser medlemskap, det kostar inte så mycket. Tänk bara så många 1000-lappar man sparar genom att stenarna märks ut varje år. Tidig vår och sen höst är det rätt skönt med ett varmt omklädningsrum, toa, spis, mikro, kaffebryggare, dusch, trygghet med räddningsbåt mm. Utan de eldsjälar som gör allt detta arbete ideellt skulle inte klubben med dess fördelar finnas och utan klubben skulle det snart vara en badstrand med surfförbud, alternativt fågelskydd. Så ni som kör mycket: lös gärna medlemskap och ni som får folk att inte känna sig välkomna: sluta med det. Alla som vill surfa i Klagshamn är i alla fall mina ”surfande gäster”. Välkomna!
-
Juste attityd! Tack för att det finns folk som inser att surfingen knyter samman folk och inte tvärtom!
Tyvärr är det dock inte snack om nån missuppfattning då jag hört samma historia från flera personer.
Jag uppskattar ideelt arbete och utan det så hade idrottssverige stannat, så det är oerhört värdefullt och viktigt. Men efter att ha hört snacket om några av medlemmarnas taskiga attityder i över ett år nu så är jag helt säker på att det inte kommer några medlemsbidrag från min kassa, och jag är, tyvärr måste jag säga, inte ensam om att tycka så.
Klagshamn är nice när det levererar på ostan om våren men i detta läge riggar jag tom hellre ute på stenpiren än står och tjatar med en dryg grindvakt!
Orkar inte skriva mer neggo nu. Välkomna till Näset, alla som vill!
Vi jobbar just nu på högtryck för att få ordning på surfförbudet så att alla som vill kan få njuta av det goaste som havet och stränderna levererar!
-
Pentax Optio Wp, 5 Mpixel, 3X optisk zoom, vattentät!
Jäkligt bra och smidig kamera… bildkvaliten kan jag inte uttala mig särskilt om (ingen expert) men jag tycker det är helt ok! dom jag lagt upp här är ju iofs komprimerade i efterhand!
Sen har den sekvensfotografering (1280*1024) 3 bilder per sekund.. den funktionen använde vi flitigt, svårt med timingen annars! -
håller med om att det är för jävligt men som nån redan säjer så behöver itne allemansrätten gälla där då den inte gäller på badstrand och idrottsanläggningar vilket det här kanske kan klassas som båda två.
Logga in för att svara.