Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Bilder från Sälen
-
tobas wrote:Har ju träffat Mav och tycker att han har en del att skydda! Kan ju hända att det inte gäller alla…..
Efter några år i skidpatrullen här i Åre med bl a parken o halfpipen i mitt område så blir man nog lite miljöskadad. Har sett allt för många dra i sina oskyddad knoppar och för närvarande ligger en i coma med ena sidan förlamad efter blödningar runt hjärnan. Kanske kunde en hjälm inneburit rätt stor skillnad. Men va fan det gäller ju å va coooool juuuuuuuuuhhhhhhhhh!!!
/ Polizei
Word!
Vintertid åker även knäskydden på under byxorna
Det är så äckligt lätt att sätta knäna i isen, skaren, stenar eller vad fan som nu är under om man får ett felskär. -
mrmille wrote:Word!
Vintertid åker även knäskydden på under byxorna
Det är så äckligt lätt att sätta knäna i isen, skaren, stenar eller vad fan som nu är under om man får ett felskär.Det är manligt med smärta, sluta whina dig.
-
Biorno wrote:Det är manligt med smärta, sluta whina dig.
Ska vi ta fram filmen från förra året efter din manliga skridskofadäs 😉
-
Melker wrote:MAV – passa din tunga!
Om du nu ska hålla på så lär dig då först att det stavas FOLIE!
melker… kolla din medicinering =)
Lei sprängs i bitar i lite hårdare förhållanden, det vet alla som snökitat mer än tre gånger. Skolorna i norge som fortfarande kör Lei spränger i snitt en drake per helg…
Kör man i minus tio med 15 ms o kvaddar en frusen Lei så går den sönder.
Även om folk börjar tillverka leis som klarar det, vem vill stå o pumpa i minus tio o windchill på -35…tobas… du har rätt, man borde köra med hjälm men glömde som sagt den hemma den dan.
-
Biorno wrote:Det är manligt med smärta, sluta whina dig.
jepp manligt som fan! därför e man manlig nog att köra med hjälm å ryggskydd så man kommer kunna känna smärta i massor av år till. På tok för många som skadar huvud å rygg i sverige på helt onödiga saker.
Har inte lust att betala någons rehabräkning bara för att dom skulle se balla ut.
-
pjoter wrote:jepp manligt som fan! därför e man manlig nog att köra med hjälm å ryggskydd så man kommer kunna känna smärta i massor av år till. På tok för många som skadar huvud å rygg i sverige på helt onödiga saker.
Har inte lust att betala någons rehabräkning bara för att dom skulle se balla ut.
som tex nar melker lovar att fanga en nar man stagedajvar pa kb.. -
jonaish wrote:Aaaa ja vet 😀 Clemus lr Cillercarlsjö………
.
Varför ligger du med fardin?
-
pjoter wrote:jepp manligt som fan! därför e man manlig nog att köra med hjälm å ryggskydd så man kommer kunna känna smärta i massor av år till. På tok för många som skadar huvud å rygg i sverige på helt onödiga saker.
Duu, Jag kör alltid med både ryggskydd och hjälm och jag har även visir på min hjälm för att skydda ögonen och näsan, det såg jag inte att du hade där i Norge !
-
Du nämde något om tävlingar, vilka tävlingar är det som går i sverige i år??
Vi tänkte dra upp på tävlingen på HC vecka 12, Nordic Masters.
Antar att du ställer upp. På vilken nivå bör man vara för att ställa upp? Vad bör man sätta typ. Har aldrig tävlat förut i kite så jag har ingen koll.
Logga in för att svara.