Senaste nytt › Forums › Vågsurfing › Bilder från Skäret i lördag
-
Bilder från Skäret i lördag
Publicerad av mat på 25 augusti, 2003 vid 17:58Kolla på steffo.nu Kitesurf >> kitesurfing >> ”surf bilder från lördag”
Jag har läggat några surfbilder från Skäret i lördag.
Det kommer snart mera på http://www.alohaphoto.nu
/Mat
Aloha Photodjevulen svarade 18 år, 3 månader sedan 11 Medlemmar · 22 Svar -
22 Svar
-
Jag diskuterar hellre med någon som vågar stå för vad han säger och tycker…
/Mat -
Ok jag tar helt tillbaka det jag sa och hoppas du kan godta min ursäkt.
Mat dina bilder är jättefina och du är säkert en duktig fotograf osv.
Men, det är väldigt okänsligt av dig som fotograf att bara klampa in i en så känslig miljö där det redan börjar bli mer och mer spänt läge.
Att plåta surfing handlar om så mycket mer än att bara bränna av en rulle fuji.
surfing i Sverige är ju FORTFARANDE något av en subkultur med sina egna regler och etik som för utomstående kan tyckas väldigt konstiga.
Som surfingfotograf bör man ju sätta sig in i detta och kanske helst vara en del av subkulturen för att kunna Förstå vad som gäller.
Jag tycker även att du som fotograf borde vara medveten om att en kamera är ett kraftfullt redskap som kräver en hel del etiska övervägande av sin användare. Speciellt om man publicerar namn och bilder på känsliga objekt.Du har ju helt klart rört upp känslorna hos en hel del personer inklusive mig själv.
Internet är ett väldigt snabbt media så man kan lätt förhasta sig om man blir upprörd och förbannad.
Jag hoppas du därför kan godkänna min ursäkt.
Upprörd vän av XXXXXX
-
De som känner mig vet att jag inte lever på detta utan gör det bara eftersom jag själv vågsurfar, kitar, åker snowboard…; och tycker att det är kul! Nu är jag väldigt besviken att konstatera hur har blivit stämningen inom vågsurfare. Särskild när man är så pass få som vi är i Sverige! Dessutom är 15 pers i line up ingen problem när alla respekterar reglerna. Klart blir det väldigt jobbigt liksom den här dagen på Skäret när några droppar jämt på varje våg! Många var redan väldigt irriterade innan jag publicerade bilderna. Problemet som finns nu har inget att göra med att jag skrev Skäret. Er ”hemliga”; spot är inte så hemligt som ni tror. Några av er har väl lagt ut en surfguide över sydsvenska spots på nätet…; Alla känner till Skäret. Därför skrev jag så, samma som jag hade gjort om det hade varit Mölle, Vik, Torö, Åsa…; Jag ska i alla fall dra lärdom av detta och inte längre skriva namnet på ställarna. Nu är alla surfbilder borta från hemsidan för tillfället. Jag tycker väldigt synd om dem som skriver pubertalt språk och inte kan diskutera. Väx upp och för det första, skriv inte anonymt (t.ex. i förummet till riders.dk).
I alla fall surfing är att ha kul! Jag tackar de väldigt mycket som stödjer mig och som sprider det positiva surftänkandet.
/Mat
Aloha photo -
Tog du bort bilderna?? jäkls osis, jag skulle gärna velat se lite surf från mina hemtrakter. Synd att du ska få skit av nån snubbe med attitydproblem som tror han är skärets upptäckare. Kan du inte skicka bilderna till mig?
/En före detta skäret local! -
Hallå!
BAra för att något pucko skriver massa skit behöver du väl inte ta bort bilderna.
Måste man special beställa dom nu eller… -
själv skulle jag nog inte publicera seglare som man
ser vem det är utan deras medtycke,
dock ser man inte vem det är spelar det väl mindre roll.
Dock tror jag fotografer på offentliga platser
får fotografera vem som helst tills de säger ifrån.
Men hur det är men publicering på internet har jag ingen aning. -
Vid vilken vind kan man köra i Skäret? Blåste det inte v-nv när dessa bilder togs? märkligt att det är vågor på den sidan då, var själv i Mölle och där var det ”ok”, Skäret ligger lixom på andra sidan.. Nån, snälla förklara=)
-
En bättre fråga vore väl Varför nån skall ”kitea” på en om man inte själv ”kitear” ????
-
Hej
Det känns som om det inte spelar någon roll om någon ber om ursäkt utan att skriva ut sitt namn. Kallsupens forum har blivit ett råtthål för kvalificerat skitsnack och det vore väldigt tråkigt om steffos forum skulle gå åt samma håll. Är det förresten inte så att ”aloha foto” besöks mestadels av utövare inom den ”subkultur” som du tycker att surfing är? Om så är fallet är det ju bara surfare som går in på sidan, vilka förmodligen vet att skäret existerar samt hur man kommer dit. Tråkigt att Mat skall behöva ta bort fotona på grund av politiskt korrekta surfnördar som ”anonym” (vem nu det är).
Markus -
En bättre fråga vore väl varför en trög jävla anonym jävel inte fattar uttrycket Kite or be kited on. Klipp dig skaffa ett jobb och ett användarnamn på Steffo din jävla apa
-
Svar till:
Ok jag tar helt tillbaka det jag sa och hoppas du kan godta min ursäkt.
Mat dina bilder är jättefina och du är säkert en duktig fotograf osv.
Men, det är väldigt okänsligt av dig som fotograf att bara klampa in i en så känslig miljö där det redan börjar bli mer och mer spänt läge.
Att plåta surfing handlar om så mycket mer än att bara bränna av en rulle fuji.
surfing i Sverige är ju FORTFARANDE något av en subkultur med sina egna regler och etik som för utomstående kan tyckas väldigt konstiga.
Som surfingfotograf bör man ju sätta sig in i detta och kanske helst vara en del av subkulturen för att kunna Förstå vad som gäller.
Jag tycker även att du som fotograf borde vara medveten om att en kamera är ett kraftfullt redskap som kräver en hel del etiska övervägande av sin användare. Speciellt om man publicerar namn och bilder på känsliga objekt.Du har ju helt klart rört upp känslorna hos en hel del personer inklusive mig själv.
Internet är ett väldigt snabbt media så man kan lätt förhasta sig om man blir upprörd och förbannad.
Jag hoppas du därför kan godkänna min ursäkt.
Upprörd vän av XXXXXX
[/ QUOTE ]
Du som har skrivit den här skiten ska fan ta o tagga ner några hundra km/h
/En annan surffotograf som verkligen förstår vad jävla subkultur igenligen är. TAGGA NER
-
Svar till:
En bättre fråga vore väl varför en trög jävla anonym jävel inte fattar uttrycket Kite or be kited on.
[/ QUOTE ]
roligt men om det är lite allvar i det väldigt korkat. naturligtvis är kite farligare än vågsurf/windsurf och därför ska vi hålla osss för oss själva.
men anonnym suger. och då menar jag inte i allmänhet utan just dig som skrev däruppe number 93.
mvh gustav
-
ehhhh ja?? det fattade man mycket av vad du menade med gustav? Du har uppenbarligen inte heller fattat uttrycket, kite or be kited on…
-
hahaha vilka surfmuppar ni e
har ni kollat för mycket på point break eller haha
subkultur va???????? vårt hemliga spot *snyft* hahaha
get a life nerds
Logga in för att svara.